Å bygge god selvfølelse, selvtillit 💕

 

Det er sikkert noen som lurer på hva selvfølelse og selvtillit har med trening å gjøre……..

Jeg står nå midt i en lærers kanskje travleste arbeidstid i året, utviklingssamtaler. Og jeg har ett mål, over alle andre mål, jeg ønsker at barna skal ha en følelse av at de er flotte unge mennesker, akkurat slik de er ❤️ vi trenger mangfoldet ❤️ jeg håper at barna går ut fra samtalen med en god selvfølelse ❤️

Det er utfordrende 🙃 vi mennesker er ofte slik laget at når noen sier en negativ ting så husker vi det veldig godt, mens det positive ikke fester seg like godt. Jeg tror ikke jeg lykkes, alltid, men helt bevisst legger jeg stor vekt på alt barnet er god på. Og det er her idretten og treningslivet har lært meg utrolig mye ❤️

Jeg har aldri vært i noe annet miljø som er bedre på å bygge opp hverandre ❤️

vi snakker opp hverandre, er positive, lærer å ha fokus på fremgang og vedlikehold….. hadde jeg ikke hatt det miljøet så tror jeg ikke at jeg hadde klart å være i full jobb ❤️

Og denne lærdommen tar jeg med meg på jobb, på godt og vondt…….for skolen er full av jantelov som jeg må stå imot hver dag. “Du skal ikke tru at du er noe” 😱

for noe tull 😡

Du skal vise din beste side, være god og kunne snakke om det, uten å hovere ❤️

Du skal tenke at du er flott, akkurat slik du er, med gode og mindre gode sider ❤️

Du skal være glad i deg selv, først da klarer du å være trygg og ta fullt vare på de rundt deg……

Kanskje, kanskje klarer jeg å bygge en spire til dette, hos elevene mine…..ved å snakke dem opp, fokusere på det positive, respektere det som kan være utfordrende, bygge videre på det som er bra ❤️

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg