Blåsebortdagen ☄️🌪️☄️

God morgen fra Herefoss 💕 dette så ut til å bli en strålende dag…..bare at det blåste veldig…..så mye at jeg ikke hadde lyst til å gå ut.

Tenker alltid på Ole Brumm og Tussi når det blåser sånn. Stakkars Tussi fant ikke huset sitt, det hadde blåst bort (han fant det til slutt i den andre enden av skogen).

Men om jeg ikke hadde lyst til å gå ut, så valgte jeg å gå ut likevel 😘 sammen med gubben ☺️ vi fant en skogsbilvei rett ved der han bor (litt i le for vinden) 💛

Ikke så mange blomster enda, men flotte stubber skaper fine motiver 🦋

Og her har frosken sørget for at de blir flere 🐸

Olav fant en “hund” eller noe… 🤔 fint å bruke fantasien slik 🙃

Og her fant vi et steinspisende monster 😘

Vi gikk etter hvert langs ei lita elv 💙

Og gikk til vegs ende. Hvis du ser nøye på bildet over her så ser du en gammel pram 🤎 den har jeg sett på i sju år, sett hvordan den har blitt mer og mer til jord og i ett med naturen…..egentlig ganske fint å se 🤎

Hver gang vi er her så tenker vi: “vi må ta med fiskestanga neste gang” 🤣

Selv røttene lager fint mønster på vegen vi gikk 🤎

Jeg ble så imponert over denne steinen som har lagt et flott og grønt teppe over seg 💚🤎💚

Alle skjønner nok at her trives jeg, kjenner på at nå er det vår og livet leves her og nå. Formen er elendig, akkurat i dag….strever fortsatt med tørr munn og hals, mistet litt av ei tann i går og den verker, tung i hodet og kroppen…. MEN det fine med det er at da blir det sikkert snart bedre ☺️ i morgen skal jeg til legen, og håper også tannlegen har litt tid til meg 😘 og så blir det bedre.

En herlig, mosegrodd bjørkestamme 💚

Eneste levende vesen jeg fikk tatt bilde av (men vi så linerla og andre fugler) 🖤

Ingen hjemme 🤔

Tjuker er alltid noe jeg undrer meg over

Solstrålen (hestehov) 💛 lyste mot oss

Og “sukkertoppene” begynner å komme (jeg kaller dem det) 🤍

Dagens “steinfangst” får dekorere trappa 🖤🤍🖤

På veg hjem til Skien hadde jeg en liten stopp langs vegen, når jeg kom inn i Telemark igjen ❤️

Her var jeg på leirskole, for en del år siden.. Fjelltun ❤️

 

Kvelden gikk med til kamp på stadio’n… Odd mot Sandefjord….vi var ikke direkte gode, men scoret 5 minutter på overtid og det ble 2 – 2, nesten som en seier 😘

🖤🤍🖤🤍🖤🤍🖤🤍🖤🤍🖤🤍🖤🤍🖤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg