Herlig dag, Namsos 😂😘

Startet dagen med en god frokost og denne utsikten 🦋 tenkte :”Skulle ønske jeg kunne gå opp på den toppen” 😉

Men planen i dag var stolpejakt i sentrum og bymarka (og det er viktig å holde seg til planen 😳) 😂

Vi fikk fin gratis parkering, hele dagen, rett ved kulturhuset i Namsos 🤎

Det tok ikke mange minuttene før jeg så hytta på fjellet der, og da sa jeg:”Dit SKAL jeg”. Da må jo gubben bare dilte etter 😂

Men først gikk vi litt langs vannet og “fanget” mange fine biler undervegs 💕

Det står SMIL, så da må jeg jo smile ❤️

Jeg elsker DDE, og her var det laget litt fra sangen deres, og sanger til andre store artister fra byen ❤️❤️❤️

Dere ser vel her at gubben “har det i seg” 😂 han elsker musikk, rock 🎼🎵🎶🎸

Og gamla koste seg på støtfangeren til bussen 😂

Byen bærer tydelig preg av å være rockeby 🎸🎸🎸

Da var vi på veg mot hytta på toppen.

Opp Kirkegata (måtte snu meg å ta bilde), fikk opp litt puls og det er god trening 💙

Jada, opp dit skal vi 😁

Vi fant en “klatresti” opp til toppen 😉

Supert å gå.

Men når vi kom opp, stod det biler på toppen 😂 herlig! Vi hadde skravla oss opp lia, og så kunne vi brukt vegen😂

Men vi elsker stier, så for oss var det beste måte å komme opp på 💚🤎💚

Nydelig utsikt 💛

Gubben og gamla på tur 🤍❤️🤍

Alle skjønner vel at dette er fineste veg til topps 🦋🦋🦋

Over hele Namsos har de dekorert offentlige søppelkasser med fine motiv, her er en av dem 💙🤍💙

Det var en veldig enkel DNT-hytte. Med flott utsikt og ikke skummelt å se ned 😘

Vi var jo på stolpejakt, så da passet det å ta vegen nedover….

Vel nede i byen igjen tok vi en avgjørelse på å gå “brurunden” på ca 5 km 🚶‍♀️🚶‍♂️

Her var det en utrolig vakker all`e…..

Jeg storkoste meg på denne runden også 💕

Plutselig kom det en bitteliten regnskur, men da dukket det opp en gapahuk vi kunne sitte litt inni 💚🤎💚

Vi løp litt bortover gamle togskinner og plutselig dukket disse flotte bildene opp på en vegg 🤍💚🤎

Takk til alle som lager så mye kunst som vi kan nyte undervegs ❤️❤️❤️

Vi kom til en tunnel, men her måtte vi ta av togskinnesporene og gå en annen veg, pga stolpejakten vår 😳

Neste stolper var på Namdalsmuseet 🤎🤎🤎

Flere flotte, gamle hus. Jeg elsker lafta bygninger og lukta av tjære 🦋

Da var “brurunden” slutt og vi tok en ny avgjørelse. Nå ville vi fullføre “kartet” på stolpejakten 😁

Vakker natur i bymarka 💕 men fy søren så utrolig mye klegg og insekter. Vi holdt på å bli gale en stund. De stakk, vi skreik, de stakk igjen osv. 😂😂😂

Vi prøvde å løpe fra dem, men til ingen nytte.

Kan godt si at vi fikk trimma og ble svette (men det er bare bra, god trening er vi ikke redde for) 🦋🤎🦋

Insektene ga seg litt etter hvert, heldigvis 😉

På toppen her blåste det litt, og det var deilig 😘

Det ble flere topper, opp og ned, opp og ned.

Innimellom mistet vi motet litt, men da sa vi bare fine ting til hverandre og holdt motet oppe.

Som f.eks “dette er skikkelig god trening”

❤️💚🤍💚❤️

Og naturmessig, så var jo jeg i mitt ess ❤️

Og jeg kan love dere at når vi oppdaget modne molter (og blåbær) så steg humøret 100 hakk. ENDELIG fikk jeg nyte søte, gode molter. Og vi var enige om at nå MÅ vi snart på bærtur 💛🧡❤️🧡💛

Vel nede i byen igjen, etter flere timer i marka, så måtte jeg “kline med” Åge Aleksanderse ❤️🧡❤️

Vi er heldige i Norge som har så mye kunst å beundre på vår ferd utendørs 🚶‍♀️🚶‍♂️

Jeg blir litt “mobbet” fordi jeg ofte bare setter fra meg bilen min på skrå. Og litt moro i dag da bobilen ved siden av gjorde som meg (han kom etter oss). Jeg er altså en trendsetter 😂😂😂

Det ble en perfekt, lang, flott stolpejakt dag. Vi har virkelig fått sett mye av Namsos, både by og bymarka. Det ble 75 stolper og 41710 skritt. Kan vel trygt si at vi er ganske spreke 🤔❤️😘❤️😉❤️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg