Å ta farvel ❤️

Det er ikke lett å ta farvel 😪 og i hvert fall ikke når døden kommer alt for tidlig 😪

I dag deltok jeg i begravelsen til en pappa i klassen jeg er lærer for…..han var ikke en nær venn eller familiemedlem, men likevel så følte jeg at han var det. Han var en person som satte spor i alles hjerter så fort vi møtte han ❤️ en unik, god egenskap ❤️

Det ble en flott avskjed, trist og flott på samme tid ❤️ varme, gode ord og minner fra et alt for kort liv, 46 år 😪💕😪

Denne sangen av Sondre Bratland er utrolig vakker og passet godt til begravelsen, til varmen og kjærligheten som hele familien har ❤️❤️❤️

Det er ikke alltid lett å stå midt oppi slike hendelser i jobben vår, slikt blir aldri rutiner (heldigvis). Vi har en god handlingsplan på skolen, men likevel må vi tenke selv og vurdere og handle ut fra det. Den siste uken bærer preg av det. Elevene, noen, er mer opptatt av å snakke om døden nå enn ellers. Jeg opplever at det er godt for mange. De er nysgjerrige, tenker mye, og har fått utløp for egne tanker og opplevelser. Og vi skal fortsette å jobbe med temaet når det er naturlig å ta det med ❤️

Jeg opplever at mange av oss er for redde for å snakke og vise følelser når noe er trist. Barn trenger ofte trygge voksne som bare finner en naturlig arena for dette også 💕 jeg lovet barna at vi skal gå til kirkegården en av de nærmeste dagene, trur det er lurt å snakke, bearbeide det vi har i fellesskapet, på trinnet ❤️

Jeg blir rørt og takknemlig også, fikk gode tilbakemeldinger fra foresatte. Tilbakemeldinger på at det vi har gjort, og tenker å gjøre, er verdifullt for barna deres ❤️ det varmer meg å vite at de er fornøyd.

En mor jeg snakket med sa til meg: “håper du har noen som støtter deg”. Jeg har ikke det, på en måte. Men så har jeg det jo likevel ❤️ Jeg bor og lever alene i hverdagen, men foresatte og gode kollegaer er jo der hele tiden. Og jeg har barna mine å snakke med. MEN

mest av alt, jeg har NATUREN og aktivitet. Nok en gang ser jeg hvor verdifullt det er. Jeg går ut, trener eller rusler, og kroppen faller til ro. Helt gratis, om jeg vil ❤️

Jeg MÅ ikke ha en skulder å gråte på,

rart? 🤔 jeg vet ikke,….jeg bare er sånn 💘

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg