Børsesjø naturreservat 🦆 og litt til…..

Jeg ba med kjæresten på rusletur i dag…. rundt Børsesjø, før vi skulle til byen og spise litt god utenlandsk mat (boder utenfor rådhuset). Det er fint å bare kunne gå rett ut av døra uten å bruke bilen 💚

Børsesjø er kjent for sine mange fuglearter som ruger her…..og for meg som bor her er det et fint vann å gå rundt 💦🩵💦

Som dere ser, fint anlagt til å rusle eller trene her……

Denne visste vi ikke navnet på, og hadde ikke sett så mye før. Men fant ut at den heter Filtkongslys. Ganske fint, høytidelig navn faktisk 💛

Børsesjø

Jeg har aldri sett “svale-fuglekasse” før…….kult

Det ble bygget er fugleamfi, for noen år siden. Her sitter folk med flotte kameraer,   i håp om å få det perfekte fuglebilde 💚

vi bare gikk en liten tur innom 💚

Nå modnes bringebær….må komme meg på bærtur snart ❤️

Og så var det denne da……ingen av oss visste hva det var. Den satt helt fast, var hard å dunke borti…..

Når vi kom hjem, søkte jeg opp og lærte noe helt nytt. Dette er Diplolepis rosae, gallen/bolet til Galleveps 😘 og jeg som egentlig vurderte å plukke den ned og ta med hjem (i lomma)…….det kunne blitt interessant 🤣

Her gikk vi på asfaltert veg……og så plutselig la jeg merke til dette……her har det stått et tre, midt i vegen 🫣

Vipa, har vært er prosjekt her ved Børsesjø. De har jobbet for å beholde den og nå er det mange viper på åkrene her vi gikk….

🖤 Vipe

Leirkulp….

Jeg lar meg stadig fascinere av strå 💚

Haremat, heter disse gule blomstene (men vi så ingen harer dessverre) 💚💛💚

På veg ned til byen så valgte vi å gå ned Ibsentrappa 🖤🩷🖤

Mange sitater fra Ibsenstykker, i trinna 🤎

Den veg vi går, kommer aldri tilbake…. (det er helt sikkert) 
Troll, vær deg selv nok……. (ja, vi må være oss selv, alltid, tenker jeg)….. 

Vi koste oss med god mat og drikke i byen før vi vendte nesa hjemover 🖤🩷🖤

Måkeunger er jo faktisk litt skjønne 🫣

Her ser dere kart over hvor vi gikk…..

en fin rusletur på en lørdag 🩷🩵

Det ble 13,44 km……. 23762 skritt…… jeg trenger vel ikke trene i dag da ☺️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg