Borte bra, men hjemme best ❤️

En liten helgetur til Oslo, teater på fredag og shopping-rusletur på lørdag før vi skulle hjem ☺️

Vi skulle bare bort til en butikk,                 og måtte krysse Akerselva 🩵💦🩵

Her fikk vi med oss flere flotte statuer ☺️

Veslefrikk med fela

Tilbake i sentrum fikk vi komme inn her og se oss litt om ☺️ ingen tvil om at arkitekturen var flottere før ☺️

Munch-maleri 💛

Vakkert tak og flotte søyler ❤️

🩷

En fantastisk vannfontene, 💦💦💦

Vi hadde en flott dag, ruslet i hovedgate, spise is og så på folkelivet….på fine klær og sko. Gikk gjennom den flotte slottsparken og opp til en gate som var stengt, hvor vi visste at butikkene “stod ute i gata” og solgt varer. Et yrende folkeliv….

Og tok toget hjem utpå ettermiddagen 🚂

Jeg kan kose meg med en slik dag i Oslo, men blir på en måte sliten også. Da var det deilig å bare putte telt, sovepose og litt til i bilen, og kjøre oppå heia ❤️

Fikk satt opp teltet på rekordtid for myggen var skikkelig sulten 😱

Godt det var fint vær, for jeg droppet de fleste pluggene……kastet meg inn i teltet og fant roen. Storkoste meg, bare nøyt livet, det å være til, akkurat her og nå…..og sovnet til ospeløvet som vinden pustet på 🧡❤️🧡

Våknet et par ganger i løpet av natta, en fugl som skreik høyt og ville ha oppmerksomhet. Ellers var det stille (jeg skremte et stort dyr da jeg satte opp teltet og det var det)……

Deilig å våkne i frisk skogsluft 💚

Deilig å bare sitte og se ut av teltet 🩷

Det gryr av dag 💛💘💛

Jeg sovnet litt igjen, men kom meg opp og ruslet en tur bortover den gamle skogsvegen på Moheia 💚🧡💚

Hadde tenkt å kose meg med frokost i skauen, MEN, sukk…..det er noe som heter hjortelusfluer 🤬 og plutselig var de akkurat her. 3 stykker fant ut at jeg var et fint sted å bo i /på 🤬 ikke lett å vite om det var flere…..så jeg dro hjem og finkjemmet kroppen for å se om det var flere. Pleier ikke skrubbe meg så veldig når jeg dusjer, men i dag var jeg ekstra nøye. Heldigvis fant jeg ikke flere. De er ikke så veldig farlige for oss mennesker, men kan ta med seg smitte. Og om de bor lenge på oss, så kan det klø ekstremt mye etter hvert 🤬 jeg liker IKKE disse små skapningene 🤬

Dattera mi og jeg dro og kjøpte litt stauder/planter og fikk satt de ned i jorda. Jeg fikk tatt litt høstrydding ute og ruslet en liten tur til Falkum bad.

En varm, flott, innholdsrik helg ❤️💘❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg