Fjerdingen og Årdalsåsen, Porsgrunn 💛

Endelig, i dag skulle jeg bare på tur…..kose meg og nyte dagen ☺️ hagen/huset er nesten ferdig oppgradert for denne gang og jeg har tid og ro til turer igjen ❤️

Fjerdingen var dagens første mål….

Og her var det mange sanne ordtak undervegs 🩷
Vi er selv ansvarlige for egen helse                                  (så lenge vi ikke blir alvorlig syke da) ☺️

Startet på en gårdsveg 💚

Nydelig morgendugg i gresset 💦💚💦

Og så, inn på flott sti i skogen…..myggfritt!

Jeg angrer aldri en tur, men greit å legge det her for andre som kanskje angrer seg av og til….. 

Sist gang jeg gikk her var 1.mai for 7 år siden. Jeg hadde som mål den gangen å gå 10 topper på en dag (fullføre titoppern på en dag)…….det var ok vær, men det hadde snødd natta før……MYE SNØ 💙 så jeg husker det var glatt og jeg stampe i snø på veg oppover 🩵

🤣 Betryggende skilt 🫣

Javel, jeg gir meg aldri uansett (vel, det er ikke helt sant) 😘

Noen steder er det steinete, men fint å gå likevel 🖤🤍🖤

Helt klart, motstand gjør oss sterke ❤️

Koselige lykter undervegs…..er sikkert fint å gå der i mørket 💛

Litt bratt noen steder, men da er det fint å ha noe å holde seg i 🩷

HALLO, ingen får meg til å gå fortere…… løypa er godt variert, veksling mellom motbakker som får opp pulsen og litt utflating som får den til å roe ned. Perfekt variasjon ❤️

❤️❤️❤️

Jeg stoppet bare for å ta bilder 🤣

Og plutselig var jeg oppe 😘

❤️🩷💛🩷❤️

Nydelig utsikt 💚

Møtte en svært hyggelig ghaneser som gikk hit hver dag….vi pratet om løst og fast en god stund…….vi hadde mange felles tanker om sunn helse 🩷

Blid og fornøyd, tilfreds med start på dagen 🩷🤍🩷

Jaha, bare å forte seg videre 🤣🫣

Jeg lar meg imponere over folk som gidder å “dekorere” litt undervegs…..her en bever.

Jo, jeg kommer nok igjen en gang 🩵💙🩵

Etter Fjerdingen tenkte jeg at det var fint å gå til Årdalsåsen, bare et lite stykke unna. Kjente på kroppen at den ikke var helt fornøyd, men valgte å ignorere signalene 😘

Fint merket, fint å gå 💚💙💚

Vel, litt bratt noen steder da 😘

Naturens eget kunstverk 💚🤎💚

I dag var det skikkelig varmt, svetten rant, jeg var klissvåt over hele meg…..og enda var det svalt og fint i skogen. Jeg storkoste meg, lenge…… 😘

men plutselig var jeg tom for krefter….. 😱 og det var et stykke igjen. Det er da hodet overtar og bare bestemmer “opp skal jeg” 😘

Litt informasjon undervegs…..

Stien var lagt fint til i terrenget, trygt og fint å gå 💚🤎💚

Og (selvfølgelig), jeg kom meg opp.  Utslitt……tok meg ei skikkelig lang pause (minst 10 minutter) før jeg ruslet ned igjen. Sulten romlet i magen……

Nydelig utsikt da 💛

Vel, det var jo trygt siden gode turfolk i området passer på at vi går utenom rasfarlige steder. Og uansett, vi må bruke sunn fornuft selv også 💛🤎💛

Jeg tenker at dette bladet bare forteller oss at etter sommeren kommer det en ny høst, en ny vakker årstid. Men det er lenge igjen av sommeren 💛💛💛

Jeg laget meg en liste, fra appen “ti på topp Telemark”, 92 turer…..men så oppdaget jeg undervegs at det stadig legges til nye steder. Da dabbet interessen min fort av. Nå bruker jappen kun for å bestemme hvor turene mine skal gå (i tillegg til andre turer finner på) 💙🩵💙
Vel hjemme ble det nydelig middag (villsau) og melon til dessert. Og da kom kreftene fort tilbake 🩷🩷🩷
Så var det tid for fotballkamp 🖤🤍🖤 moro å ha drakt med Aas på, jeg heter jo det samme som en av spillerne 🖤🤍🖤 SUKK, det går ikke så bra med laget mitt for tiden. Men jeg heier videre likevel, snart snur det nok 🖤🤍🖤
1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg