Hagestell 😘

“Når kastanjene blomstrer i……”, er en gammel sang, og jeg skjønner godt at noen skrev en slik sang for kastanjetre-blomstring er utrolig vakkert. Jeg er så heldig at jeg har en nabo, bare 5 minutter unna, som har mange mektige kastanjetrær 🩷🌸🩷

I går kveld, på veg til Noah sin fotballkamp, fikk jeg gleden av de duftende syrinbuskene langs vegen 💜🩷💜

Blå og lilla syriner…..hvite, og alle dufter 🤍

Så var det tid for min egen hage 😘 dattera kom med noen settepoteter, og jeg hadde noen selv 🥔 kjøpte masse jord og fikk dem på plass. Blir spennende å se om jeg lykkes 🥔

Jeg har også sådd noen maisfrø inne, som jeg plantet ut i dag (halvparten ville spire). Mais er nydelig, så jeg håper det blir vellykket 🌽💛🌽
Begynnertabbe de lux…..her sådde jeg masse frø, men ALT for tett og i dag fikk jeg “tynnet ut” masse. Samtidig som jeg fikk vannet godt. I morgen skal jeg få tak i hønsenetting til å ha over slik at rådyra ikke spiser opp alt sammen 🤣💚🤎💚 🤣
Naboen vil bygge gjerde 😘 egentlig ville jeg ha tett tujahekk, men etter flere års forsøk har plantene dødd ut på midten. Vi ga opp og i dag kom sønnen min med motorsaga og fikk ned hekken. Da gjenstår det røtter og finpuss før gjerde settes opp 😘
Det ble mye avfall 🙃

Det er fint å ha gode, hyggelige naboer. For meg betyr det veldig mye 🩷🌸🩷

I morgen skal jeg ha en liten tur på hagesenter, trenger en gul klatrerose og noen småting til 💛💛🌼💛💛

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg