Hagesysler 🌻

Det har seg sånn….at jeg har ikke plantet solsikkefrø 🙄 men jeg er en ivrig fuglemater om vinteren og da faller mange av frøene ned på bakken 💛 dette frøet har kilt seg fast og begynt å spire midt i hellegangen min…..

Så når jeg, etter 8 uker, kommer hjem og oppdager denne…. JA, da får den lov til å bli stående 🌻

Denne helga har jeg sjauet i hagen, tatt igjen for alle ukene jeg ikke har stelt den. OG jeg har storkost meg. Når forandringen blir stor og bedre, så er det gøy å jobbe 💛 og jeg har hatt god hjelp, både fra kjæresten og yngste barnebarn 💛💛

Nå er hagen ganske fin igjen, og bildene under vitner om det ❤️ roser er perfekte å ha, de steller seg stort sett selv 🌹🌹🌹

Denne heter “Crazy for you” og er favoritten min (trur jeg) 💮

Ofte kjøper jeg roser på tilbud, og da bestemmer jeg ikke hva jeg skal ha. Husker ikke navnet på denne, dessverre 😁

Gule liljer er vakkert 💛💛💛

Jeg har flere markdekkende småroser i lys rosa og mørkere rosa. De klarer seg uansett. Denne øverste her fant jeg gjemt i masse ugress, nå lyser den mot meg og gleder meg når jeg er i hagen 💕

Her skal jeg love dere at jeg måtte gå grundig til verks. Først fjernet jeg alle de store steinene, luket og la dem på plass igjen. Og fint ble det. Også her fikk noen av solsikkene bli stående 🌻🌺🌻🌺🌻

Her i venstre hjørne var en av plantene døde 😭 da får jeg tenke i vinter på hva jeg skal plante til våren…..

Erteblomster kanskje 🤔

💕💕💕   Vakre   💕💕💕

Syrinhotensiaen ser ut til å trives på plassen den har fått 💕🤍💕

Jeg trur denne heter “Mandarinrose”, og den stakk jeg bare nedi jorda her fordi det passet seg slik. Ser ut til at det var et godt valg, for den kommer igjen år etter år 🦋

Så, nå er hagen representabel igjen 💚

Her med inngangspartiet til hagen (hekken er også nyklipt i dag) 💚

Nye prosjekter venter og fyller hodet mitt. Jeg vil ha grønnsakshage og legge stein i carporten. Det er de neste 2 “små” prosjektene jeg har på timeplanen 💚😁💚

Hva mer bør jeg gjøre, tru 🤔😂😘

2 kommentarer
      1. Jepp, og nå kan jeg starte med kjøkkenhageprosjekt og carport-prosjekt 😘 deilig å ha noe å kose seg med. Hobby er viktig. Og like ivrig som deg blir jeg aldri. Kolonihagen din er lekker 💕🌻

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg