Kort tur, ble til langtur (det sitter i hodet) ☺️

Dagen i dag startet med småørret til frokost (gubben hadde fisket og tok med opp på hytta) 🩵
Kan ikke huske at vi har hatt duer her før 🤔

Men Helene hare frøken har vært her i hele vinter og nå holder hun på å kle seg om til sommeren 🩵🩷🩵

Men egentlig skal jeg fortelle dere om gårsdagen 🤣 jeg skulle bare rusle meg en liten tur før jeg skulle kløyve ved 😘

Våren er helt klart i anmarsj 🤍💚🤍

Små og store bekker finner veg ned mot Toskjær 🩵💙🩵

Det fine med våren nå er at naturen endrer seg hver dag, Toskjær åpner seg litt mer, og litt mer……snart klart for bading 🙃

Ett sted fant jeg denne lille “fossen” som sprutet ned på en hjertestein (om dere ser godt etter) 🩵💙🩵

Selja, gåsungene, blomstrer (er dette egentlig ei selje 🤔 de er jo hvite) 😱 leste at de gule er på hanntrær (ikke visste jeg at trærne også finnes i to kjønn) ☺️

Jeg skulle egentlig bare gå til bommen her 🤔 deilig at vegen over til Rjukan er stengt fortsatt for da er det ikke trafikk oppover her. Det fristet derfor til å rusle videre i det nydelige vårværet 🩷🩵🩷

Høyeste brøytekant jeg fant var nesten like høy som meg, og det er ganske høyt (163cm) 🤣🤣🤣

Jeg så på ski sporene, hadde en indre dialog med meg selv, og fant ut at jeg er ingen mai-skiløper. Koste meg på jobbesko på vegen i stedet for 😘

Må nok av og på med skia mange ganger her, for den som ønsker seg en skitur ⛷️

Andre steder, høyere opp, mer og mer snø. Jeg skulle bare gå til jeg kom opp og så vidda, men så skulle jeg bare gå til telegrafhytta…..og så opp til steinhytta….

Denne steinhytta ligger helt perfekt i terrenget 🤍🤍🩵🤍🤍 og når jeg først var her…..så måtte jeg gå videre til skaret 🙃

Flistjønnskaret……nå var jeg skikkelig sliten 😱 eller, var jeg det 🤔

Hele tiden, fra bommen, hadde vegen gått oppover og oppover, puh……

Det er bare det at jeg var jo ikke sliten, det satt jo bare i hodet…..fysisk sett var jeg ikke sliten…..når de kjedelige motbakkene tok slutt, så ville jeg videre…..

Så fra skaret gikk jeg bare videre…..uten å bestemme hvor langt ☺️ man kan føle seg sliten iblant, men hva man gjør med det…. sitter i hodet 😘😘

Selv om det er mye hvitt, så er det vakkert. Og jeg var her helt alene. Jeg eide hele fjellet for meg selv 🩵🤍💙🤍🩵 jeg elsker slike stunder ❤️

Etter hvert dukket tårnet på Gaustatoppen opp 🩷 tenkte, “skal jeg gå opp dit” 😘

Jeg gikk mot parkeringa, det var snø på stien opp mot toppen. Jeg hadde joggesko, ingen mat og drikke, og hytta på toppen var nok stengt…..

Fornuftig som jeg alltid er 🤣 gjorde at jeg valgte å snu 🙃

Når avgjørelsen var tatt, så var jeg fornøyd med det også ☺️

Valgte å fotografere videre på hjemvegen 🩵

Tilbake ved Flistjønnskaret kunne jeg nyte et par minutter på varm asfalt…..

Egentlig ikke veldig behagelig, men….. 

Det så mer skyet ut, langt i det fjerne 💙

Har lært at det ofte er viktig med noe i forgrunnen, når jeg tar panoramabilder 💕

Hadde jeg ikke visst bedre, så ville jeg trodd at dette var en slange som lå og solte seg 😘

🩵💙🩵   Gaustakne   🩵💙🩵

Dette er egentlig ikke et vann, bare ligger her nå i snøsmeltinga 🩵🩵💙🩵🩵

Artig mønster på brøytekantene 🩵🤍🩵
Og jo da, det våres….. 💛💚💛

Og mere vann finner plass, lager seg plass der det passer seg 🩵💙🩵💙🩵

Her står jeg og lengter bort til Måsafjell (se pila). Tenker at i løpet av uka så tar jeg på trugene og går dit 😘

Vel tilbake på hytta, etter ca 32000 skritt, jobbet jeg med veden, måkte sti mellom hytta og vegen, og ventet på kjæresten som skulle komme på besøk ❤️

Det meste sitter i hodet, jeg får energi av å bruke energi ☺️ en deilig følelse….på mange måter kjenner jeg mestring i slike situasjoner ☺️☺️

Jeg hadde litt vondt i føttene i dag, men hodet ville på tur…..så da ble det tur……og denne geita stod utenfor ei hytte…. 💕   han ba jo om å bli fotografert 💜

Ekorna var glade for påfyll av mat 🐿️🤎🐿️

Det har vært helligdag, så motorsaga har stått stille…..men i morgen…… 🩷🌸🩷

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg