Lågendalen 🌻

Koselige sauer som jeg til og med fikk klappe og kose med 🐑🐑🐑

Men når jeg ville gå videre, så ville de ha mere kos….dytta hodet mot rumpa mi da jeg gikk videre….men ga seg til slutt 🐑

Borgen skiarena var et fint sted å gå på tur og registrere stolper. Jeg storkoste meg 💚

Også her er det freesbe-golf. Dette må jeg få med familien på 😘

Soppene er vakre, kanskje det er slik i naturen at jo rødere og vakrere…desto farligere 😳

Jeg skulle gjerne møtt eieren av disse sporene, men selv om jeg var veldig stille så kom han ikke frem 🤎💜🤎

Jeg kan “plukke bær” med kameraet også 🦋🦋🦋

“Skal bare klø meg litt”, og det skulle han flere ganger 🙄

Når jeg skulle dra videre, så ville sauene nesten ikke flytte på seg. Jeg var ute og dytta på de, men når jeg satte meg i bilen så gikk de midt i vegen igjen 🐑😂🐑

De var sikkert fornærma for at jeg ikke ville klø og kose mer med de 🐑🐑🐑🐑

Neste stopp ble Kjerra Fossepark (dvs etter at jeg hadde tatt stolper i Svarstad sentrum) 🚶‍♀️😁🚶‍♀️

Alle steinene bortetter stien her hadde informasjon om jordas begynnelse og utvikling. Flott laget, informativt 💚

Rundt om på området var det også store, vakre fotografier. Vinterbilder. Det var bare å nyte og drømme seg bort 🤍💜🤍

Tøft navn, siden jeg likevel var på stolpejakt. Dette stedet er åpent for alle, men kan også leies om man ønsker det.

Nydelig bilde “inne” ❤️🌺❤️

Flere av bildene som stod langs Lågen

💜🤍💜

Og en sur fisk 😂

Folk trur at jeg har lett for å komme meg ut i regnvær. Det stemmer ikke…..men jeg overtaler meg selv med mange argumenter, og da går det etter hvert 😁

Ei flott, trygg gangbru over elva.

Fiskeplassene her hadde egne navn og små hytter/overbygg. Fint tilrettelagt 🐬

Jeg falt for denne….å passe på alle ❤️❤️❤️

Nesten usynlig inni skogens klatrepark lå det hytter også. For folk som liker å klatre, så må dette være perfekt. Selv om det regnet så var det stor aktivitet i denne parken i dag 🤎

Her er utsikten fra en av hyttene 💚

Alle hyttene hadde store vinduer, sota og vinduer man kun så ut av og nesten ikke inn i.

Himmelstigen og Vriompeisen het to av utfordringene 😘 ingen av dem passet meg 😂 jeg hadde ikke klart meg sammen med de små lenger oppe heller 😁

Flotte barkelagte stier 🤎🤎🤎

Ja, her måtte jeg se meg for 😳

Når jeg hadde kost meg her en god stund, bare sett på folk i alle aldre som klatra,

ja da dro jeg til Hvarnes 🙂

💚💚💚💚💚💚 Perfekt 💚💚💚💚💚💚

Jeg er ingen tyv, men det fristet bitte litt, jeg begynte å planlegge hva jeg skal dyrke i kjøkkenhagen min til neste år.

Løk 🧅 gulrøtter 🥕 poteter 🥔

neper, asparges og blomkål, m.m

💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

Kornåkeren er snart klar for høsting 🤎

Og den lille krabaten her ropte: “Se på meg, jeg klarte å klatre helt opp” 🤎

Han holdt seg fast når strået veivet i vinden 💚🤎💚

Siste utfordring i dag, Haugskollen.

I hvert fall tenkte jeg at det var dit jeg skulle 😂 jeg blir så fornøyd når det står at turen starter med lett stigende terreng. Særlig når jeg, dvs kroppen min, synes det er skikkelig bratt. Da sa jeg bare til kroppen at det stod på skiltet at det ikke var så bratt, så slutt å klag!!! Det hjalp litt.

💚💚Og vakkert var det uansett 💚💚

Jeg er ingen sopp-sanker, bare med kamera 🦋

Når jeg kom til topps….ja, da var jeg ikke på toppen av Haugskollen, men på Smiberget 😁 og herfra til Haugskollen kunne jeg ikke gå. Det ville blitt klatring. Jeg var på stolpejakt og fulgte den stien. Haugskollen var en sti som gikk opp på baksiden av fjellet, og det droppet jeg i dag. Kanskje jeg kommer tilbake hit en gang 🤔 det var en fin tur, selv om det var bratt 🦋🤎🦋

Og nydelig utsikt, selv i gråvær ❤️

Tilfreds, glad og blid på toppen 💕

💜 Matauk   Lunsj   Næringsrikt   Deilig  💜

Og så var turen over for i dag 🦋

I morgen kommer en ny dag med nye opplevelser 💜💜💜

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg