Lettrørt julefeiring ☺️

Etter en koselig kveld hos dattera med (kvelden før kvelden), så var det bare å finne roen og glede seg til julaften 🎅

Og morgennissen hadde vært på besøk og jeg våknet opp til en liten gave på morgenkvisten 🎅 koselig tradisjon 🎅

Jeg koste meg med siste episode av Snøfall, blir så rørt av klokskapen som kommer frem i denne serien. Gode varme tanker, omsorg for medmennesker/de vi har rundt oss. Gode ord til trøst og hjelp for å komme videre i livet når noe “butter imot”. Jeg tror vel at få mennesker som har sett Snøfall er uberørt av kjærligheten og omsorgen som vises der ❤️

Julaften hører barna til, mens vi voksne må finne vår glede i dagen og samværet.

Vi fikk snøvær på julaften, og måtte selvsagt ut og småsnakke litt med sauene ❄️🤍❄️🤍❄️🤍❄️💙❄️🤍❄️🤍❄️🤍❄️

Godt kledd i bunad og min mors pelskåpe ❤️

I år dro vi til Luksefjell kirke. Fin kjøretur i mitt barndoms rike, vakkert. Mange gode tanker om takknemlighet ❤️❄️❤️

Og følsomt ❤️ lys som tennes for fred og håp, håp om at verden MÅ bli bedre for alle ❤️

Og det er noe med høytiden og “Deilig er jorden”. Jeg blir rørt i det vi reiser oss og skal synge denne sangen (jeg blir alltid det). Den er så mektig og rommer så mye håp og ønsker om at alle skal ha det bra ❤️ jeg lar tårene leve sitt eget liv og nyter stemningen ❤️❤️❤️

Nydelig julemiddag (og jeg får være gjest), spill og kaker, mye god mat….så vi trenger ikke spise dagen etter 😘 i hvert fall ikke til frokost 🙂

Barnebarna mine, spesielt den yngste, ønsket at jeg skulle overnatte hos de. Det varmer et farmorhjerte, så selvsagt gjør jeg det ❤️❤️❤️ sover godt og lenge på hemsen og våkner til liv i huset. Koselig ❤️

Men utover dagen, så kjenner vi på at sulten begynner å komme. Vi samles rundt bålet ute. Til innbakte grove rundstykker (kjøttdeig, ost, ketsjup) og boller fylt med ulikt fyll (dette har jeg laget hjemme tidligere i uka og vi varmer det bare opp på bålet). Populær mat ❤️

Vi koser oss til sola går ned og mørket senker seg rundt oss ❤️❤️❤️ og “plutselig” kommer månen og lyser opp kvelden. Snart fullmåne 💛🌟💛

Jeg kjenner på en fin takknemlighet for denne julehøytiden, og kjærligheten til livet❤️❤️❤️🌟🌟🌟❤️❤️❤️🌟🌟🌟❤️❤️❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg