Livets høst 🧡🤎🧡

Jeg har en svært god venn som jeg besøkte i dag 🧡 en venn som dessverre har fått en sykdom som svekker han mer og mer 😪 urettferdig 😡 han skal ikke dø av sykdommen sin, men med sykdommen (heter det). Han har parkinson, en sykdom han har hatt i mange år. Men de siste årene har sykdommen svekket hans livskvalitet betraktelig 😪 det er vondt å se, men godt å være på besøk fordi jeg vet at det gjør en positiv forskjell for han i hverdagen 🧡 og positivt fordi vi (jeg) kan sette ord på felles minner vi har. Han har mistet mye av språket sitt, så det blir jeg som snakker.

Vi har galgenhumor på mange ting, morsomme felles opplevelser som vi faktisk har kommet opp i pga sykdommen hans. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg ble kjent med han, for alt jeg har lært om det å verdsette livet ut fra de utfordringer han har hatt og har 🧡 jeg har blitt et bedre menneske pga han 🧡

Livet er ikke alltid lett, men med humor blir det litt lettere. Og da jeg gikk i dag kom det både ord og glimt i øyet……

🧡 det ga meg et løft jeg trengte denne uka 🧡 jeg er heldig som har gode, hjertevarme mennesker rundt meg 🧡

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg