Mikalshula, Skien 🩵

Mikaelshula er en av “ti på topp Telemark”, og i dag ble yngste barnebarn og sønnen min med på tur. Det er en kort tur, men litt utfordrende for meg som ikke liker bratte og luftige skrenter 🫣

“Trygt og fint” å møte slike skilt, da 🤣

Jada, det går fint å gå opp 😘

Solide trappetrinn i fjellet, det var trygt. Kan ikke huske at de var der sist jeg gikk her (og det var vel kanskje i 1977 eller 78….så det er jo ikke så lenge siden 🤣).

Egentlig bare et stort hull i fjellet….

Se første bilde i bloggen, så ligger det litt informasjon om hula der.

Jeg mener å huske at det var gudstjeneste der en gang i min ungdom 🩷

Fantastisk utsikt, og her koste vi oss med hjemmebakte boller 💛 et svalepar fløy over hodet vårt og matet ungene sine (inni hula) 🤍🖤🤍

Utsikt over Nordsjø 🩵💦🩵

🩵💦🩵 Tøft

🩵💦🩵

Men, sukk, når jeg hadde gått opp, så måtte jeg jo ned igjen 🥴

Ehhhhh, det var faktisk VELDIG bratt….

Men ikke verre enn at jeg klarte å ta noen bilder undervegs 🤣 jeg holdt meg godt fast i rekkverket og rygget nedover. Skritt for skritt….og det gikk helt fint 💚

Naturen er vakker, i finvær (selv om det kom noen ganske få drypp på veg bort) 💦🩵

Vi gikk ut på et punkt hvor det var en gammel gravplass og fin utsikt. En fin tanke å gravlegge sine kjære med denne flotte utsikten 💚💚💚

Utsikt mot nord, og mot syd 💚

Gamle trestammer skaper fine motiv 🤎

Odin ville ut og se på utsikten der det gikk stier ut fra hovedstien……perfekt for meg 🩵💦🩵

Ei furu med flere stammer…..

Og folkens……nå modnes blåbær og begynner å smake skikkelig godt 💙

Eikeblader med gryende nøtter 💚🤎💚

Og hvem bor her 🤔 jeg leste meg opp på at det er flere slags insekter som graver seg ned her……vi så ikke noen, så da vet jeg ikke hvem som bor akkurat her 🤔

♥ Å vandre i slikt terreng gir energi ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg