Min 17.mai 🇧🇻

Jeg synes flagget vårt er det vakreste 🇧🇻

🇧🇻🇧🇻🇧🇻 Gratulerer med dagen 🇧🇻🇧🇻🇧🇻

Dagen startet tidlig, jeg skulle jo på “jobb”. Det å ha en jobb hvor jeg kan være med ungene å gå i tog, er et privilegium ❤️ vi hadde øvd inn hurrarop og sanger (tenk at nå er dagen her + Norge i rødt, hvitt og blått) 🇧🇻 og det var vi gode på. Vi startet med oppmøte kl 09.00 og var ferdig ca 12.00. En varm, fin opplevelse 🇧🇻

Alle samles på Rådhusplassen hvor det er taler, sanger og salutt 🇧🇻

og fallskjerhoppere i lufta 🇧🇻

Min mor broderte bunaden min, så jeg fikk den til konfirmasjonen. Det var tradisjon i vår familie.          Jeg husker at min bunad skilte seg litt ut fra andre lignende bunader, bl.a med grønne kanter i stedet for røde (jeg fikk velge det selv). Jeg trur alltid at jeg har likt det som skiller seg litt ut, derfor valgte jeg grønn. 
Etter barnetoget var det lapskaus og pavlova hjemme hos meg. Koselig. 8 til bords var veldig bra 🇧🇻 og maten smakte nydelig i år også (er det lov å skryte av seg selv 🤣). Jo mere nær på pavlovaen, jo bedre 🇧🇻
🇧🇻❤️❤️❤️🇧🇻

Etter varm “lunsj” og kake, var det 17.maileker i hagen med flax-lodd i premier. Odin organiserte dette flott og “tjente” mest, for han fikk gevinstene til slutt 😘

På ettermiddagen dro Odin for å delta i borgertoget og vi stilte oss opp for å se på. Et langt og fint tog med musikk, sang og annen aktivitet 🇧🇻

Og så var det grillings hos meg på kvelden +  vi “gjetta lapper”. Det er et spill hvor en av oss velger en kategori, trekker en lapp med en bokstav på. Og de andre gjetter. F.eks “fjell på G”. Den som gjetter riktig først får lappen og kommer med ny kategori og bokstav. Den som har flest bokstaver til slutt, har vunnet 😘

Kvelden senker seg nå. Det har vært en flott dag. Jeg glemte å ta bunadsbilde av dattera mi og meg, men ellers tror jeg at jeg husket det meste 🇧🇻 vi er heldige som bor i Norge, og som har en så flott nasjonaldagsfeiring 🇧🇻
4 kommentarer

Siste innlegg