Østerdalen…… 🦋🦋🦋

Jeg starter med gårsdagens avslutning. Vi er begge enige om at dette var vel verdt pengene. Jeg tenker at det er veldig lenge siden jeg har sett en så bra forestilling. Skuespillerne holdt på oppmerksomheten vår i to timer. Ingen dødpunkt.

Flotte historietimer 😘

Vi så en forestilling om svenskenes invasjon i Norge, og Røros. Men det var så mye, mye mer. Det handlet om kjærlighet, om å tørre å elske, om å miste. Det handlet om sterke kvinner og kvinnelist. Det var humor og mye alvor. Og avslutningen var dramatisk, når svanskekongen var død og svenskene trakk seg tilbake. De kom ut for uvær over Sylanfjellet. Skuespillerne klarte på en mesterlig måte å gjenskape denne kampen mot naturens krefter. Lyd og lyssetting var perfekt. Og jeg “gråt” når det hele var over. Ja, jeg er en følsom dame som lar meg rive med 💕 jeg brukte litt tid å førdøye og roe ned. Og selv i dag får jeg tårer i øynene over den flotte fremføringen..

Oppfordring til alle: Dra på Elden i Røros

bsh

Tynset.

Et lite “stolpejakt stopp” her. MEN de har også utrolig godt bakverk (som vi hadde til niste nedover Østerdalen) 🤎💛🤎

Bare et lite stopp i utkanten av et sted 😂

Man kan jo ikke kjøre Østerdalen uten å stikke innom Aukrust museet. Mye artig som den mannen har skapt 🧡💛🧡

Jeg prøvde å trøste Ludvik litt 💕

Overlegne typer 😂

Denne stod på dodøra, syntes det var litt artig. Det er veldig gjennomført…..

cof

Jeg har ikke så mye å skrive om bildene. De taler for seg. Mange gode minner fra filmene hans.

Og så fikk jeg kjøpt molteis, med masse molter i. Den smakte himmelsk 🧡🧡🧡

Vi hadde fått tips om at Jutulhogget var fint, så da stoppet vi der 💚

Det var flott, og nydelig skogsterreng rundt. Bare synd at vi måtte kjøre videre 😪

Fururota og meg 🤎💚🤎

Røsslyngen var vakker her 💕

Geitramsen også 💕

Artig laga 🤎💚🧡💛❤️💙

Venabygdsfjellet er vakkert. Dessverre fikk vi bare nytt det fra bilvinduet 😪 her må jeg tilbake og gå en gang 🦋🤎🦋

Til slutt en liten tur innom veg museet på Øyer, før vi kjørte til Lillehammer og sjekket inn på hotell. Her blir vi i to netter 💕💕

3 kommentarer
    1. Oj, har du vært der på vinterferien også 😳 så heldig. Jeg vurderer å ta med barn og barnebarn, men på høsten 🧡

    2. Oj, har du vært der på vinterferien også 😳 så heldig. Jeg vurderer å ta med barn og barnebarn, men på høsten 🧡

    3. Aukrust er vel verdt et bekjentskap. Venabygdsfjellet har jeg kjørt med mye snø og brøytekanter…..flott over der. …God tur videre…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg