Skisesongstart ❄️⛷️❄️

Jeg våknet og stod opp til skikkelig vinter hos kjæresten min på Herefoss ❄️❄️❄️

Herlig ❄️ snill kjæreste fikk snøen av bilen og jeg satte nesa hjemover ☃️

Skikkelig vinterveg, herlig ❄️ hadde tenkt meg opp på Øynaheia for å gå på ski, men dårlig brøyta veg fikk meg til å endre planer 😘

Jeg bestemte meg for å ta skituren på Gautefallheia i stedet for ⛷️

Jeg stoppet bilen, rett ved løypa….så på folk som var ute og trente eller på tur ⛷️ og plutselig kom disse teite tankene…. sukk,det er kaldt, alle trener, jeg kommer til å gå i vegen for de andre, jeg er ikke kjent her og vet ikke hvor jeg skal gå, har jeg egentlig lyst til å gå på ski osv osv osv…. MEN jeg er sta, jeg ville jo egentlig ut på skitur, såpass godt kjenner jeg meg selv  ❄️⛷️❄️

så da skiftet jeg til skisko, fikk på meg skia og var i gang ❄️⛷️❄️

Fint med oversiktskart selv om jeg ikke helt forstod alle løypene ❄️❄️❄️

Jeg bar valgte en veg og lot nysgjerrig-heten bestemme hvor jeg skulle gå ❄️❄️

Ganske raskt var smilet og den gode følelsen på plass, faktisk gikk smilet nesten rundt til slutt ❄️❄️❄️

Naturen hadde pyntet seg med frost/rim ❄️🤍💙🤍❄️🤍💙🤍❄️🤍💙🤍❄️

Det viste seg at jeg var i skiløypene til anlegget rett ved hotellet ⛷️💙⛷️

Flott anlegg med løyperetning og passe opp og nedoverbakker ❄️ nydelig silkeføre ❄️ hyggelige folk ❄️ fin temperatur ❄️ flott natur ❄️ jeg kunne ikke ønske meg noe mer i dag 💙❄️💙

Bekker med rennende vann under isen blir alltid vakkert 💙❄️💙❄️💙❄️💙

Jeg stoppet, tok bilder, koste meg.

Lot tankene vandre….for få år siden mistet jeg helt gleden over en slik skitur. Det var flere grunner til det 🤔 jeg ble bitt av basillen ved at alt skulle handle om trening, og jeg var aldri god nok. Jeg gikk aldri fort nok. Jeg strakk ikke til….. OG kroppen min var ikke fornøyd, den verket. Armene var verst. Det stakk som kniver i skuldrene hver gang jeg tok et stavtak 😳

Da måtte jeg gjøre noe….først tok jeg tilbake den gode skituren med tid og ro til å nyte ❄️💙❄️ så fikk jeg hjelp av verdens beste fysioterapeut som fikset armene mine 💙❄️💙 det var veldig rart første skituren uten smerter ❤️ noen sa, og jeg tenkte, at det kun var alderdommen som hadde satt seg i kroppen min, MEN det var feil. Alt kan “repareres”….det tok tid, men alt er nå helt bra 💙❄️💙❄️💙 jeg måtte bare ikke gi opp.

Jeg tenker fortsatt trening når jeg er ute på skitur, men ikke tempo. Utholdenhet er min greie….jeg vil kunne holde det gående akkurat så lenge jeg vil ❄️⛷️💙⛷️❄️

Prøvde å ta nærbilder av det vakre rimet som dekorerte trærne ❄️🤍❄️🤍❄️

Vinteren i Norge varierer…..for vel hjemme i Skien hadde ikke vinteren sendt oss snø denne helga ❄️❄️❄️💙💙💙❄️❄️❄️

Vi får bare håpe på at den kommer snart ☃️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg