Surtind, endelig 😱

Koselig med spor i snøen, selv om jeg hadde satt pris på å møte noen av disse dyra 🐰🐰🐰

Dagen startet egentlig ganske tidlig, med orrfuglspill som jeg lyttet til før frokost, men dessverre fikk jeg ikke sett fuglene 💛

Etter påskelabyrinten var det tid for skitur (uten gubben i dag for han hadde vondt i kneet) 🙃 nydelig sol gjorde at jeg bestemte meg for Surtind 😘

Vel, vel, været skiftet fort (det gjorde jeg også, av og på med jakka) 😱

Men litt skyer stopper ikke denne dama, nei 😉

Og med et slik smil langs løypa var det bare å gå i veg, det kunne jo ikke bli verre enn i går…..tenkte jeg 🤔

Og innimellom var det blå himmel 💙

Ehhhhh, men jo lenger opp jeg kom….jo mer tåke ble det 🙈

Jeg spurte noen folk om vegen, i et kryss, ehhhhh….men klarte likevel å gå feil. Havnet på Slafjellet…..eller deromkring. Stoppet og skjønte ingen ting. Gikk inn på skisporet.no og fant ut at jeg hadde gått feil løype. Snudde i tåkeheimen og kom meg tilbake til krysset hvor jeg hadde spurt om vegen…..og da så jeg løypa mot Surtind 🤣

Moro å se skilt….det er en mangelvare her i dette fjellet 🙃 300 meter til Surtind i tåka…..jeg telte skritt. Gikk til jeg mente det var 300 meter, da begynte løypa å gå nedover. Da måtte jeg vel være på Surtind, tenkte jeg. Tok noen bilder, og snudde. Kom meg bare kanskje 20 meter før jeg møtte noen. De kunne fortelle om nydelig utsikt utover Vassfaret og fjellheimen (som nå lå pakket inn i tåke).

Jeg måtte love å ta turen igjen i godvær 💛

Må man være sur på Surtind 🤔

Mens jeg prata med denne hyggelige mannen her oppe, så tett det seg mere til. Vi så så vidt hverandre der vi snakka sammen 🤣🙈

Jeg orket ikke være sur, det ligger ikke helt for meg. Og jeg hadde jo nådd målet mitt og kjente på en herlig glede over å bare være her, akkurat nå ❤️

Nydelig terreng å gå i, nydelig påskeføre og vinden i ryggen på veg hjemover 💛

Jeg følte at jeg eide hele vidda (selv om jeg møtte noen folk undervegs) ☺️

Det er påske, det er vår og bekkefara begynner å åpne seg 💙💙💙

Sola var borte, men ikke langt unna 💛

Og plutselig var jeg nesten hjemme igjen. Det var mye slakt oppover på veg til topps, og mye nedover hjem. Perfekt!!!

 

Kan se ut som om det ble påskens rekord i dag, ca 34 km 💛💛💛

jeg elsker dette livet 💛💛💛

2 kommentarer
    1. Mye fine bilder. 🙂 Gøy med spor, men enda gøyere med dyrene ja 🙂 Nei, å være sur holder ikke i lengden. Snudde jo fort du da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg