Tromsø ☀️

Helt greit å våkne opp til denne utsikten, litt utenfor Tromsø sentrum (på andre sida av øya) 🤸‍♀️

Helt tilfeldig hadde jeg funnet meg en soveplass midt i “stolpeland”. Nei, jeg sov ikke akkurat her, men på andre siden av hovedveien. Lett å flytte bilen opp hit før første “stolpeøkt” 😍

Og når dagen starter slik, så kan den bare bli god 🦋

Feil årstid og være her, men vakre blomster har moltene uansett 🧡

Her oppe traff jeg på en hyggelig kar. Han satt og filosoferte over noe da jeg kom gående. Vi hadde en hyggelig prat og han anbefalte meg å gå til topps på andre siden, sherpatrappene 😲 og da sa jeg jo at det må jeg få til 🙈 Det er fint å gå, sa han, men VELDIG bratt (dvs han sa ikke veldig, men brukte et ord som jeg ikke bruker 🙈😂), uansett, det er nok bratt.

Oj, ikke visste jeg at Tromsø har to identisk like bruer, på hver side av elva. Kunne nesten tru at jeg så speilvendt, men 👀

Fioler og andre planter viser seg fra sin beste side nå 💚

Rundt dette vannet var det lagt bruer (“kopper”), lett og fint å gå. Gapahuk og badeplass var det også. Det var lagt godt tilrette for ulik trening for alle 🤸‍♀️

Ikke hvitveis, nei, men hvitt teppe likevel 🤍

Disse plakatene hadde jeg sansen for (i et boligstrøk). Det var mange varianter av dem 💕

Etter å ha vært i “naturen”, så fant jeg stolper nærmere sentrum.

Da ble det andre ting å feste øynene på 🦋

Arkitektur er interessant 💛

Noen steder hadde de disse, andre steder “Ulefoss”. 

Veggpryd på en skole 💕

Rådhuset i ny og moderne stil med gammel paviljong rett utenfor. Flott når gammelt og nytt blandes 🙂

Båthavner er flotte. Jeg parkerte bilen her nede, lettere å finne den igjen da 😂

Og så Ishavskatedralen. Den er vakker.

Jeg tente lys for de jeg savner ❤️ jeg synes det er en god ting å gjøre.

En blanding av savn og takknemlighet for det andre har gitt meg ❤️

Nå trur jeg dagen er over, i hvert fall den aktive delen. Det ble ca 40000 skritt, så jeg kjenner på at turen opp på fjellet får vente til i morgen 🤎 gleder meg allerede ❤️

2 kommentarer
    1. Så bra……det er alltid begravelse i den katedralen nå jeg stikker innom….ser du
      har hatt en fin dag i Nordens Paradis, eller hva det heter. God tur videre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg