Vår eller vinter 💚🤔🤍

Uten bil får jeg klare meg med vanlig sykkel og beina 😘 syklet opp til Gulsetmarka, hvor det var et par “ti på topp Telemark” som jeg ville ta 💕

Fantekjerringkollen var først ut 🩵

Her var det hogd siden sist…..men like fint

Kom inn i skogen etter hvert…..

Koselig med varder undervegs…..

Og jeg har virkelig sansen for de som pynter opp turstiene slik, til glede for store og små 💕

Ikke lett å se, men her er det bratt…..

Kjettinger og tau til å holde seg i 😘

Og “heldige meg” var plutselig litt på jobb, måtte ta noen pauser og ha kontakt med foresatte ☺️ de pausene trengte jeg 🙃

Endelig oppe og flott utsikt. Tenkte på de som løp i området her på lørdag….. heldiggriser, men fy så tungt. Det hadde jeg aldri klart, tenkte jeg. Hadde ikke klart å gå løypa en gang (88km).

La ut bilde på Ti på topp Telemark også 🩷

Wow, se på den tjukke rota 🙃

Nede ved Åletjern beundret jeg de irrgrønne bjørketrærne 💚

Jeg visste ikke veien til Tinnskollen, men så på kartet at det lå på andre siden av vannet, enn Fantekjerringkollen…..så da gikk jeg på den fine grusbelagte stien/ turvegen til dette skiltet dukket opp…..

Jeg gledet meg til å gå på fremmed sti og storkoste meg selv om det småregnet litt.

Markas underlag på “stiene”…

Gulsetmarka er mye brukt, derfor brede stier. Jeg synes det er greit at det er slik nær byer og store steder. Flott at folk kommer seg ut i naturen…. 💚💚💚

Obs….vegsperring 🤣

Møtte folk på Tinnskollen. Spurte om vegen videre og fortsatte ferden….

Gikk og tenkte på hvor viktig det er å komme seg ut, viktig for vår fysiske og psykiske helse, uansett. Jeg har venner med “dårlige kropper”, smerter og plager, men de som kommer seg ut på en eller annen måte har det bedre enn de som sitter inne. Om man kjører og setter seg utenfor bilen, sykler el-sykkel eller går/løper…..det viktigste er bare å komme seg ut. Kjenne på lufte, lytte til fuglene og roen som naturen gir 💚☺️💚

Humla var tung i kroppen i dag, men jobbet ivrig med noe 💚💛💚

Her snudde jeg meg plutselig….husket på at jeg glemte å ta bilde på toppen 🙈

Og plutselig var jeg nede ved Åletjern igjen, og jeg har blitt enda bedre kjent i Gulsetmarka 💚🩵💚

Jeg syklet innom et hagesenter, hadde fått gavekort fra min skjønne venninne Trine. Ønsker meg en gul klatrerose her ☺️      den ble rosa 🙈 de hadde ikke gule klatrerose. Det blir fint uansett 🩷🌸🩷

Så var tiden inne, jeg kunne hente bilen på verkstedet, pakke den full og dra på hytta.

Oj, det er visst vinter 🤍😱🤍 heldigvis kunne jeg gå oppå snøen bort til hytta. (jeg får måke i morgen) 🤍🤍🩷🤍🤍

Veden ligger klar og venter på at jeg skal kløyve den utover uka 🤣

Vel, vel…..jeg elsker egentlig snøen, men 🤔

Lurer på om det er ok skiføre på Raaen 🤔

Det ble fyring i hytta resten av kvelden ❤️ må få varme i den kalde hytta før jeg skal legge meg. Jeg er heldig som kan dra hit og nyte det enkle liv. Særlig nå når utgiftene har stått i kø 🙃
Fikk dette i gave fra dattera mi for flere år siden. Ordene er veldig sanne… Det sitter i hodet!            Dagen i dag var egentlig en pyton dårlig dag i utgangspunktet, for jeg hadde jo ferie og planlagt den på hytta. Ferie er IKKE å være hjemme og gjøre hverdagsting. MEN så kom jeg meg på tur, fikset bilen, dro på hytta og sitter her og er storfornøyd.             25000 skritt og 11 km på sykkel gir energi.             Gleder meg til resten av ferien ❤️🤍💙
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg