Fra Honningsvåg til Hammerfest

Farvel til Honningsvåg og Nordkapp, Knivskjellodden 🌅

Nå gledet jeg meg til Hammerfest, en by jeg liker. En by jeg har planer om ting å gjøre. Kom frem i går kveld og aller først MÅTTE jeg gå opp sikk-sakk-vegen 🚶‍♀️

Etterpå ruslet jeg litt og tok bilder av byen 🦋

Hva er det med disse trilla som stadig flytter inn i bilen min 💛 Olav lurte på om jeg hadde glemt å lukke vinduene på bilen 🤔

Denne vegen gikk jeg for ti år siden også.

Nydelig utsikt når jeg kom opp 🙂

Glimt fra sentrum av Hammerfest 👀

Og i natt gikk ikke sola ned, den bare “hang” der på himmelen og lyste i ansiktet mitt da jeg skulle sove, i går 🙈

Jeg våknet med disse tett på i dag morges, de var nesten helt tamme. Men når jeg plukket opp gress og lyng, så bare snusa de på det og spiste videre på bakken 😪

Trenger ikke gressklipper her i byen, reinsdyra spiser både innenfor og utenfor gjerdet 🤎

Jeg veide for og imot to turer i dag. Var litt sliten etter i går så da valgte jeg den enkleste 🚶‍♀️koselige folk å prate med både opp og ned. Og bakkene ga høy puls og svette, så enkelt var ikke helt avslappende 😂

Ei flott dagsturhytte, nydelig utsikt 💚

Dagsturhytter er et flott opplegg hvor vi kan varme oss, slappe av, spise og nyte roen. Det er ikke lov å overnatte der, men det er helt greit 🙂

Det er ikke så lett å se, Sørøya og havtåka som legger seg over den. Ei sporty dame jeg prata med sa at i dag ville nok tåka ødelegge for en fin tur der. Godt jeg droppet det (for jeg hadde tenkt meg dit, men det går få båter over til øya dessverre).

På veg ned fra fjellet så fikk jeg øye på hurtigruta. Jeg tenkte i går at jeg skulle ta den til Tromsø, men slo det fra meg. Men så kjørte jeg ned til havna når denne kom, og ombestemte meg. Jeg bestilte billett til i morgen 😂

Og heldige meg, da jeg spurte om et sted å stå med bilen så spratt det opp en hyggelig, ung mann (de hadde pause) . Han ble med meg ut og viste meg både et sted jeg kunne sette bilen og ei “hytte” for sjøfolkan. Der kunne jeg dusje, gå på do og bruke kjøkkenet. Egentlig er det et venterom-hytte for reisende også, men folk reiser ikke slik lenger (bare jeg). Folka på pauserommet spurte forresten hvor stor bil jeg hadde, med tanke på parkeringa. Og de ble overrasket da jeg pekte på den lille sorte bilen. “Søv du der”? Ja, det bekreftet jeg ❤️

Resten av dagen bare rusler jeg rundt og nyter livet på kaia. Koselige folk kommer bort for en liten prat.

Livet er herlig ❤️

Og i morgen blir det hurtigrutetur, det hører liksom med, det også 🚢 ❤️

4 kommentarer
    1. Litt av en tur du er på..Får veldig lyst på å reise mer i den nordlige delen av landet vårt..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg