Å glede seg selv…..og litt til 🥰

I dag kom jeg hjem fra jobb, laget middag og koste meg med den…..kjente på at energien begynner å komme tilbake etter flere dager med svimmelhet, mye soving og null energi 😘 bestemte meg for å glede meg selv med litt blomster 🌺 jeg elsker å pynte litt opp med farger ❤️🩷❤️ men da måtte jeg ut og kjøpe blomster……og jeg kjører ikke bil hvis jeg kan gå 🫣 så da fikk jeg litt trim også 💕

I helga hadde jeg bestemt meg for å kjøpe isbitmaskin, men så sier alle at de bråker mye 🥺 og jeg endte opp med et par silikongreier til å fryse isbiter i 😁 så da håper jeg at jeg kan bli flinkere til å drikke vann (det er jo sunnest)….

Stemorsblomstene begynner å blomstre på nytt nå, men jeg puttet en lyng oppi også…..en liten fargeklatt ved inngangen min 💕

Vel, nå havnet disse skoa i søpla……kunne kanskje brukt de litt til, men det er ikke yndlingsskoa mine……så da kastet jeg de. Hadde bestemt meg for å slite de ut denne sommeren, og det klatre jeg. Sparte selvsagt på skolissene, for de var gode 🤣

Kjøpte to slike blomster også…..så nå står de der og gleder meg i mange dager fremover 💕

Kjøp deg noen blomster du også 💕

Godt valg 😘

Den store valgdagen er i dag……

hva skal vi stemme på…….hva avgjør hva vi velger…..og spiller det egentlig noen rolle hvilken lapp vi legger i valgurnene 🤔

Jeg har selvfølgelig ingen gode svar på dette. Jeg opplever ikke store forskjellen i hverdagen om det er det ene eller andre parti som sitter på toppen 🙃

Men likevel, jeg mener at vi er en del av et demokrati og må støtte det, ved å “gjøre vår plikt”……

selv valgte jeg å forhåndsstemme i år…..det bare passet seg slik 😁

Håper alle “gjør sin plikt” i vårt demokratiske land. Stem på det partiet som fremmer saker du er opptatt av…..så…..

Godt valg folkens 🩷

Natt i naturen ❤️

Etter tre cupkamper i går, så klippet jeg plenen og heiv litt ting i bilen før jeg dro til skogs……

måtte stoppe undervegs og ta bilder av vannet som fosset av gårde 🤍🩵🤍

Og så var jeg på plass der jeg hadde planlagt en natt……dette har jeg planlagt helt siden jeg startet med å spare penger til volvoen min 😘

Ingen tvil om at det begynner å høstes 🧡

Jeg drømte om dyrebesøk her, i løpet av natta🤪

Satt lenge her, og bare kjente på friheten 😘

Jamman står den enda 😁

Og der borte står bilen…..klar for å gi meg comfort en natt 😘

Lettvint og fint 💜

Kan jo ikke ha det bedre ☺️ eller…….

Wow……plutselig så jeg et ansikt lyse mot meg 😲 men skjønte fort at det var jo bare månen som hadde stått opp 🌝

Nydelig kveld……og jeg var helt alene…..nesten helt stille 😘

Fullmåne er flott 💛

Ønsket meg nordlys i løpet av natta,  men jeg sov vel kanskje bort den opplevelsen 🫣

Våknet rett før sola stod opp ☺️

Perfekt start på dagen ❤️

Været var flott, men det har vært fuktig og mange vakre dråper i vegetasjonen 💙🩵🤍

Furua med sol på toppen 🤎💛

Ikke noen dyr i natt, dessverre,  men en liten fugl på morgenkvisten var koselig ❤️

Koste meg nedi soveposen mens jeg spiste frokost og nøt denne utsikten 😘

Ble litt opptatt av detaljer…….

Og en edderkopp 🕸

Tenk hvor lenge slike stubber har stått 🖤🤍🖤

Kom meg av gårde i god tid før første cupkamp i dag…..men måtte stoppe ved et vann og dele noen flotte bilder med dere ❤️

Dette treet stod oppi ei lita……litt spesiell ❤️

Da ble det cup, jobbing, hviling og en fin søndag 🩷

Fornøyelse og trening 🥰

I dag skulle Odin, barnebarnet mitt, spille cup på Herøya. Første kamp kl.08.00 🥵 så da var det bare å legge seg tidlig i går, og tidlig opp i dag 🫣 de startet første kamp med tap 🥲

Men så var det tre timer til neste kamp og jeg så mitt snitt til å få meg litt trening ☺️

Sønnen min anbefalte Frierstien…..så da valgte jeg det 💚

Deilig å bare rusle av gårde, på stier jeg ikke har gått før 😘

Ingen tvil om at høsten har startet 🧡💛🧡

Her så det ut til at stien gikk rett ut i vannet 🤪

Men jeg ruslet bare helt nede ved vannet en liten stund 💙

Og noen hadde ruslet her før meg også 🥰

Dette er rekreasjonstrening 🤎💛🧡💛🤎

Nøtteliten lot som at han var en del av treet, trudde sikkert ikke at jeg så han 😁

Ikke helt høst enda, her……

Fint med skilt undervegs……

Her hadde et tre blitt vindfelt……men ei trapp ned gjorde det greit å komme videre…..

Jeg måtte le litt for meg selv da jeg så dette. For dere skjønner det at for et par uker siden fikk jeg kjeft av en bonde, et annet sted, for å ha vært inne på deres område med kuer. Jeg ble fortalt at kuer er livsfarlige dyr, og at jeg hadde opptrådt uansvarlig 🥺 at han hadde laget en portal i gjerdet sitt som gjorde at det var lett å gå ut/inn, var ikke en invitasjon for meg å gå gjennom. I følge loven har han rett til å nekte meg ferdsel på hans jorder, så det respekterte jeg. MEN uansvarlig var jeg ikke. Dette skiltet viser det ☺️

Livsfarlig, nei……bare veldig nysgjerrig ❤️

Flotte nyper…..jeg burde plukket ❤️

Hvem har gnagd her 🤔 bever 🤔

Noen andre bær……ikke giftige, leste jeg, men ikke gode heller……

En mur……her har det vært noe for mange år siden 😘

Ehhhh, jeg fikk en “god” ide da jeg snudde…..å gå en annen og umerket slags sti 😁🫣 vel, jeg gikk litt, snudde, og var plutselig i tvil om hvor jeg var……men fant tilbake til stien 🤣

Svanefamilien koste seg i varmen fra sola 🤍

Og plutselig var jeg tilbake på cupen. De spilte en uavgjort og vant en kamp. Sluttspill i morgen kl.12.00. Da rekker jeg en natt i naturen……

Bedriftsidrettsløp 🏃‍♀️

Tirsdag og bedriftsidrettsløp igjen 🏃‍♀️ jeg ba med yngste barnebarn og var tydelig på at vi bare skulle gå i dag 😘 selv om beina ikke bærer veldig preg av at jeg løp halvmaraton på lørdag, så var jeg trøtt og sliten og ville gå 🫣

Vi startet før løypa ble merket (for jeg har jo løpt her flere ganger) 🥵 MEN plutselig så hadde vi gått i ring og gikk første del av løypa to ganger 🫣🤣 Odin ble litt oppgitt, men vi travet videre 😁 og plutselig så hadde vi gått “hele runda” 😘

Og uansett om vi gikk for langt eller ikke, så var det en nydelig dag i skogen 💚

Åpne bommer 💚

Hver høst åpner Løvenskiold opp noen av  bommene sine, så vi kan kjøre innover skogsbilvegene. For meg som er vokst opp her i skogen, så er det en fin greie 💚

I dag kjørte jeg først til Lilleøkter en tur…..

Ruslet litt innover en traktorvei, til jeg kom til ei hytte  💚 gikk litt forbi, men valgte å snu da traktorvegen gikk over i en sti og jeg hadde bare på meg joggesko. Det var vått I gresset/lyngen 💚

Nå er tyttebæra på sitt beste ❤️

Deilig å bare tusle i eget tempo 💚

Blåbæra begynner å skrumpe inn 💙

Rett utenfor hytta jeg kom til (ikke folk der, så jeg gikk helt inntil hytteveggen) ❤️

Men de hadde ei padde…..og

en gresshoppe…..på utsiden 🤎💚

Høstfarger begynner så smått å komme (i morgen er det jo høst) 🧡💛❤️🤎

Sommer og høst på samme plante 💚🧡

En fin liten stubbe med tyttebær 🩶❤️

Tenk, borti liane der var jeg på elgjakt med min far……for ca 40 år siden 🫣 kan fortsatt kjenne på den sitrende følelsen når jeg la meg ned, siktet inn elgen og var klar til å skyte. En herlig spenning…….bare at elgen kastet seg rundt, ned ei bratt li, og ble borte. Jeg rakk aldri å “trekke av”. Det var bare denne ene gangen jeg var med på jakt. Vi gikk hele dagen (min far var sprek)…. jeg var utslitt og sov i mange timer når jeg kom hjem. Å være jente på jakt for 40 år siden var ikke så vanlig. Jeg hadde mast lenge på far, om å få være med. Takknemlig for denne turen, et fantastisk minne 💚

Skulle gjerne vært med på jakt igjen, uten gevær, men med kamera. Så kunne andre skyte. Men jakt hvor man sitter på post, og skremmer dyra til posten, er ikke like spennende (det har jeg opplevd et par ganger). Far og jeg gikk alene, kun med en elghund ❤️

I dag var det mørke skyer på himmelen 🖤❤️🖤

En nydelig,  rosarød sopp lyste opp ❤️🩷❤️

Kjørte så en liten veg inn mot Fjellvannet, mest for å se om det er fint å sove i bilen her en gang 😴

Og det er det ❤️ men det er bomveg, så da må det bli en helg med åpne bommer ❤️

Koste meg baki bilen en stund, før jeg satte nesen hjemover til søndagsmiddag og kos ❤️

Porsgrunn halvmaraton 🏃‍♀️🏃🏃‍♂️

Porsgrunn halvmaraton ble arrangert for første gang i dag, og jeg hadde meldt meg på for lenge siden 😁 egentlig hadde jeg tenkt å trekke meg i går……men så våknet jeg uthvilt og fin i dag morges og bestemte meg for å gi det en sjanse 🙃

Blid og fornøyd ved start, som dere ser 🤪

Og jada, blid i mål også ……men kvalm og med kramper i begge leggene (torde ikke gå opp trappa til bildetakingsstedet 🤣 ). Jeg var, på tross av plagene og tiden, godt fornøyd med vel gjennomført ❤️ formen er fin, som forventet ❤️

Stor takk til bedriftsidretten som arrangerer så mange fine, varierte løp 💕

Ikke langt mellom Bergen og Skien 😘

Så var turen til Bergen over for denne gang….. og det er virkelig ikke langt mellom byene. Jeg MÅ dra oftere til Bergen 😘

Vi måtte kjøre om Lofthus, for der har de skikkelig godt bakverk 😘 stoppet på en fin rasteplass og koste oss i sola 💛 tok et bilde til derfra, men vansker med opplasting av bilder, dessverre 🥲

Litt senere fant dattera ut at jeg skulle kjøre gamlevegen over Røldalsfjellet 🥺 sukk, det var skummelt 🫣 men jeg overlevde 🙃

høyt, øverst på bildet ser dere steinene (autovernet) på vegen vi kjørte 🤪

Men vakkert var det 💕

Var nedom stavkirken i Røldal.

Her har jeg vært før, da jeg gikk pilgrimstur fra Seljord til Røldal ❤️

Siste bilde fra i dag (pga vanskelighetene med opplasting)……Hardangervidda ❤️ skal tilbake hit og gå dagsturer i fjellet, det er helt sikkert ❤️ Godt å komme hjem også. Sliten, men godt fornøyd med en vellykket tur ❤️

Innedag i regn og sol 🌧💛

I dag startet dagen med litt regn…..utsikten vår var rett mot Brann stadion ⚽️ vi skulle ha innedag, så været var ikke viktig 😘

Det er imponerende å se slike kraftige, gamle trær 💚

Dagen kom med sol utover dagen og jeg fikk meg en rusletur i nærmiljøet. Prøver å få lastet ned noen bilder fra rusleturen, men noe klikker….så da får dere ikke se de bildene 🫣

Kvelden kom med nydelig himmel ❤️

Det ble et slag yatzy før vi gikk tilbake ro.

I dag er det sol igjen,  og vi skal vende nesa hjemover etter hvert 💕 ikke fortell meg at det ikke er sol og fint i Bergen 😘

Alltid sol i Bergen 💛

Vel, det er kanskje ikke sol hele tiden,  men frem til i dag har vi hatt nydelig sol 💛 i dag regner det bittelitt på morgenen 🩵

Fin måte å “bryte av” en kjedelig og hvit vegg på, ved å feste en remse med tapet, naturtapet 💚

Gikk en tur i en av Bergens flotte parker 💚

Innom et shoppingsenter, for å se etter noe 😘

Og så ned på gamlebrygga ❤️ nydelig arkitektur…..

Spiste nydelig middag her på brygga 🩷

Gikk gjennom en trangere gate…..

Bybanen er en fin måte å forflytte seg på når bena begynner å bli slitne 😘

Og så kom kvelden med flott lys på Ulriken ❤️

I dag er det innedag for oss, og siden dagen startet med regn så var jo det greit 😘