Herlig med barnebarn 🥰

Ikke et spennende bilde, men det viser at jeg har vært på shopping i dag 🫣 jeg er så heldig å ha to barnebarn, to gutter. Han eldste er nesten voksen nå, 18 neste gang han fyller år. Men han yngste er 13, blir 14. Og i dag tok jeg han med på vårens shoppingtur 😲 jeg elsker å få lov til å kjøpe litt vårklær til han. Og han er, heldig for meg, glad i “pene” klær. Moten nå er mye lin….. og det er pent i mine øyne.

Det ble en hyggelig tur, god mat undervegs, og garderoben hans er klar for en fin vår og sommer 🥰

Regnvær i dag 🥲 kjedelig…..jeg hadde lyst til å stelle i hagen 🥺 da ble det heller en rolig ettermiddag, med en liten rusletur i kveldinga 😘

Og nå er kastanjetrærne bristeferdige ❤️

Morsomt å “gå så nær knoppene ” 🥰

Deilig med helg uten planer 🫣

Fredager etter jobb er deilig…..et hav av fritid som jeg kan fylle med hva jeg vil 🥰 og en liten stund bare nyter jeg at helgen ikke har noe program 😘 men……

Gikk forbi dette herlige, rotete treet, tidligere I uka og tenkte:” hva er det som gjør at det vokser slik” 🤔

Skjæra bygger i toppen av treet……det betyr at vi får en varm og fin sommer 🥰

Hjemme koser stillitsene seg med maten vi har hengt ut ❤️

Stillist er en vakker fugl ❤️

Jeg må jo ta bilde av dua også, så den ikke blir lei seg 🤣🫣

Dro en tur opp til sønnen, for å se om sauene snart får lam 😘 og fant dette vakre motivet ❤️

Men ikke noen lam i dag heller 😲🥺😘 selv om en av sauene klødde skikkelig i rumpa……

Dro hjem og lagde meg grove pannekaker, deilig og lettvint middag 🥰

I kveld er det lønningsquiz……

I morgen har jeg invitert yngste barnebarn på shopping……

Søndag skal jeg rydde og vaske huset…..

Å ja, deilig med en helg uten planer 🤣 det får bli en annen gang 🤣🥰

Nå legger jeg opp 🥵 Holmestrand maraton i dag 🥺

Vårens vakreste eventyr, Holmestrand maraton i dag……joda, jeg skrev det på snap til folk…..men det var FØR LØPET 🫣

Jeg var til og med litt blid undervegs 😘

Men erre mulig…..jeg bare tripper av gårde. Flytter jo nesten ikke på beina 🥵

Egentlig var jeg fornøyd med meg selv i 2,5 runder……holdt kroppen i gang, i joggetempo, men jeg følte meg ikke sliten og hadde positive tanker 😘 men så, så fikk jeg vondt i kne, rygg, hele beina 🫣 og kjente på småkramper 🤬 drakk litt, spiste litt, begynte å gå 🫣

Deilig å se disse skilta, på siste runda 😘

Og jeg GIKK i mål, dritdårlig 🤬🥵🤬

Ehhhhh, kan ikke skjønne at det er noe å le av 🥵 det er jo bare tragisk 🫣

Gubben hadde også strevd i løypa i dag, men var ikke mål MYE raskere enn meg 🥲

Heia Gubben, bra jobba egentlig 💙

Jeg løp med den nye Gjerpenjakka mi, og det var lurt…..for undervegs ble jeg heiet på av herlige jenter som også løp for Gjerpen, det var toppers 🥰

Det “dumme” er at jeg sier jo at jeg ikke bryr meg om tiden 🫣 og så blir jeg pottesur når det går så dårlig som i dag. Æsj!!!!!

Da er jeg vel kanskje ikke helt ærlig, på det med tiden. Jeg vil jo ikke bry meg om den, men så gjør jeg det likevel 🤬🥵🤬

Akkurat nå, så gidde jeg ikke løpe flere løp!!! Dyrt er det også 🫣

og selv om vi får fin T-skjorte, medalje og litt drikke/snop undervegs, så er jeg lei 🥺

Dette var min 9 halvmaraton i Holmestrand 🩷

Og målet mitt er jo å “løpe” så lenge jeg lever 😘 så da kan jeg vel ikke legge opp nå 😲 jeg må bare få den dårlige opplevelsen på avstand, fortsette å trene, få til lengre skritt når jeg løper og ikke gi opp. Sukk…..men i kveld skal jeg restituere og jobbe med tankene mine 💕 lurer på når neste løp blir 🤔🤣😘

Øvre Holtliane 💛🥰💛

Det handler om å bare komme seg ut….uansett vær og temperatur 🥵 i dag var det “bikkjekaldt” og jeg sa når jeg gikk fra jobb at jeg ikke hadde lyst til å gå på tur 😲

Men, å sitte inne en hel ettermiddag og kveld er ikke noe for meg…..så jeg kledde meg godt, med lue og votter, og kom meg ut 🥵

Da var det flott å bli møtt av tysbastens vakre farger 💕💜 det “varmet” litt ☺️

Olav ble med, og vi gikk stien på Øvre Holtliane.

Nydelige, rosa blåveis 💕

En morsom rot…..stjerneformet 🌟

Dette er perfekt terreng å gå i 💛🤎💛

Wow, for ei flott furu 🤎 så tjukk, rett og høy 🤎

En mosegrodd og vakker stubbe 🩷

Og jeg trasket videre med gubben hakk i hæl…. koselig å ha med noen på tur 💙

Nå er det en stund siden det har vært hogst her, og stubbene råtner bort 🤎💛🤎

Vannfall 💙🩵💙

Plutselig oppdaget vi denne furua (hvorfor har vi ikke sett den før)…….rett og fin stamme, som plutselig deler seg i 4 😲 hvorfor 🤔😘

Blåveiser i dag også 💙🩵💙

Morsom, dekorativ, herlig natur som skaper unike motiv 🤎🩷🤎

Wow…..nå har fiolene også begynt å komme 💜

Og det var tydelig at humla elsker fioler, jippi, vi trenger masse humler 💜🩷💜

Og jeg fant gåsunger, som jeg tok med hjem 💛

Da har jeg en vakker bukett på bordet mitt denne helga, og dagene fremover 💛🩷💜

Olav og jeg har en fin ting vi gjør sammen,  og her ble vi ferdige med Lofotenbildet i ettermiddag. Dvs. dattera mi var innom en tur og la de siste brikkene med meg 💕

I morgen er det løp, halvmaraton……men det ser ut til at jeg trenger nye sko 😲

Garvann i dag 🩵💙

Jeg kjenner det på kroppen……det er vår og deilig å gå på turer etter jobb…..lange, fine ettermiddager 💛🤍💛

Skogsveier og stier, noen gamle og noen nye 😘

Herlige røtter som klamrer seg fast i sanda og holder treet oppreist 🤎

En gammel stubbe som nekter å forsvinne på mange år enda 😘

Jeg regner med at for dere som liker naturen er dette perfekte steder å nyte roen 😘 rusletempo ❤️

💙 Litt vann i en bekk 🩵

💙 Og mye vann i fossen 🩵🤍

Det var nesten så det fristet å ta seg et bad 🫣

🤎 Jeg gikk langs elva på veg opp til Garvann, nesten hele vegen 💙

Men på slutten valgte jeg å gå litt inn i terrenget 🩷🤎🩷

Fin, merket sti 🩵

Gikk over et hogsfelt med mange dekorative stubber 🤎🩷🤎

Håpet å få øye på frosker……men det var kanskje litt for tidlig 🤔

Koste meg ved Garvann en stund…..selv om det hadde skyet litt over 🥰

Og jamman, mens jeg satt der……så dukket linerla opp 🩷

Da har våren virkelig kommet 🥰

Koste meg og gikk bilvegen tilbake ❤️

Siste blikk mot Garvann, før jeg gikk nedover.

Morsom, dekorativ is langs vegen 🤍❤️🤍

🤎 Og ei furu, som kroket seg mot himmelen.

Det var lite blomster her……bare et lite parti med blåveis 💙🩵

Wow, her har treet falt utfor skrenten 😲

Det er jo underlig hvordan trærne klamrer seg fast i fjellsidene 🤎🤍🤎

Vel hjemme kom dattera på besøk, og hjalp til med mange småprosjekt som jeg trengte hjelp til……bl.a. å reparere litt på taket. Utrolig deilig å få gjort alt sammen (jeg liker egentlig ikke å bry ho så mye, men det var en deilig følelse etterpå). Jeg er heldig 🩷❤️🩷

Rustankollen……nå i dag 💙🤍💛

Altså…….det går bare ikke an å sitte inne i dette flotte vårværet 😘 så jeg dro til skauen rett etter jobb ☺️ denne stubben fortalte meg noe…….

Sommerfuglene er på plass 🦋

Jeg kjenner at det kribler i hele meg 🥰

Sønnen min løp i terrenget rundt Rustankollen og sendte meg en snap med blåveistepper 💙

Og det inspirerte meg til å ta turen hit. Og jamman var det både blåveis, hvitveis og andre blomster på gang 💙🩵🤍💛

Nydelig 💛 Gullstjerne

Wow, kanskje ikke så lett å se……men her krydde det av små, svarte maur 🐜🐜🐜

Hvitveis 🤍

Jeg lar bildene videre tale for seg 💙🩵🤍

Maigull 💛

Oj, ehhhhh, jeg fikk visst en bitteliten lengsel opp til det hvite, langt der borte 🤍

💛Hestehov

Utsikten fra Rustankollen er flott 😘

Satt en times tid og bare storkoste meg 😘

Wow, verdens vakreste teppe 💙🩵💙🩵💙

Plukket med en liten bukett hjem 💙💙💙

Bedre ettermiddag enn dette kunne jeg ikke ønske meg 🩵🩵💙🩵🩵

Hjelp!!! Våren har det så travelt…..og jeg prøver å holde følge 🫣

Altså……bildet over viser hvor vakre blomster jeg HADDE…….før,  sannsynligvis, rådyret fant ut at oransje stemor smaker godt 🥲

Sukk…….da dro jeg for å kjøpe nye 🤣

Blåveisene blomstrer for fullt nå 💙

Rabarbraplanten, som jeg fikk i fjor, begynner å spire……jeg må finne ut hva godt jeg kan lage av rabarbra 🤔

kom gjerne med forslag og oppskrifter 💛

Etter en liten shopping har jeg plantet nye, gule og oransje stemor 🫣🤣

Har gjort klart for sesongen på verandaen 🌞

Og hit opp kommer i hvert fall ikke rådyra 🤣

Det skal så lite til før inngangspartiet inviterer til vår og sommer 💛

Jeg tok inn noen kvister, som nå kan spire og pynte opp fremover…….

Påskeliljer vil ikke rådyra ha, så de flyttet jeg hit 😘

Her har blåmeisen nå flydd ut og inn, håper jeg får leieboere i år også 🩵💙

Ut av alle steder i hagen, så trives disse blåveisene under trappa til verandaen 🩵💙

Irisen skyter for full fart 💙💙

Clematisen er også i full gang 💙💜

Og rosene mine, lager knopper nå ❤️🩷💛

Peonene har så vakre, røde knopper……

Det er bare det at nå går det for fort for meg. Jeg må rekke å ta bort det som visnet i høst 😲 og jeg MÅ prøve å få i gang robotgressklipperen min (som ble stående i kjelleren i hele fjor sommer) 🫣 det var dette med alt det tekniske som ikke funker 🥵

Uansett, jeg blir ikke arbeidsledig de neste dagene 🤣😘

Bordet er dekket for koselig besøk i kveldinga ❤️

Langtidsstekt lammelår står på menyen ❤️

Vi må bare på kamp først……vårtegn, at det er sesongstart for fotballkamp også. Håper på en bedre sesong enn i fjor ⚽️

Heia Odd, laget i hjertet mitt 💘

Mestringsfølelse 🥰

Ja nå lurer dere sikkert på hva TV’n min har med mestringsfølelse å gjøre…..men for meg har jeg fått en god porsjon mestringsfølelse i dag 🥰

Jeg liker å klare meg selv, men har nok med åra også blitt mindre tøff og latt andre ordne opp 🫣 det irriterer meg 🥺

Så, til saken……kom hjem i går, skulle se litt på TV, men den var svart 🤬

Jeg byttet leverandør 1.april, dvs montøren var hos meg fredag før påske. Så dro jeg på ferie, og alt skulle være ok når jeg kom hjem 😲 det var det IKKE 🤬

Stod opp i dag, tenkte at jeg fikk ringe de til tirsdag, når ferien er over 🤔 men, så tenkte jeg “dette må jeg da kunne fikse selv” 😘  jommen, sa jeg smør……det ække så lett 🫣 jeg slo av og på, trykket på fjernkontrollen og ikke noe “liv” 🥵 MEN så fant jeg et chattested som kunne brukes på helligdager også, jippi ☺️ sendte en chat og fikk raskt svar……dvs svaret tok sin tid. Han fortalte meg, ting for ting, jeg kunne gjøre og prøve…..og sammen fikk vi fjernkontrollen til å fungere og jeg fikk bilder på skjermen. Overlykkelig og full av mestringsfølelse, fordi jeg klarte dette, uten å bry andre enn han som har dette som jobb 😘 jeg takket og avsluttet chatten ❤️ MEN……

så satte jeg meg ned for å se på the voice ☺️ og da oppdaget jeg at jeg ikke hadde lyd 🥺 SUKK!!! Ære mulig.

Gikk til innstillinger, prøvde ulike ting…..ikke noe nyttet 🤬 SUKK, fant tilbake til chattestedet og la frem min utfordring igjen 😘 og jamman svarte han fort igjen 😘 så ble det ny runde med veiledning og diverse ting som ble prøvd 😘 og nå har jeg både bilde OG god lyd 🥰

Tenk, jeg klarte det helt uten å måtte bry noen ❤️ ja, bortsett fra han jeg chattet med da. Sitter igjen med en god porsjon mestringsfølelse 🥰 som jeg må ta med meg til en annen gang jeg trenger å fikse noe.

Det var jo “chattemannen” som fikset utfordringen, men jeg trykket meg gjennom det hele og for meg ga det mestringsfølelse 🥰

Hva gir deg mestring 🤔

Påskeaften, siste dag på fjellet 🐣

Av ulike årsaker ble det til at ferien på fjellet sluttet to dager før påsken er over……men for en nydelig dag. Startet dagen med påske-labyrinten på radioen før jeg gikk til bilen med litt bagasje. Og jamman var det fint at jeg hadde fått en sånn teleskopbørste til bilen 🥰 fikk av barna mine til bursdagen min. Den fungerte fint i dag 🤍 og det har virkelig kommet godt med snø her oppe. Kanskje 30 cm 🤔

Løypemaskinen er ødelagt, men snøskuteren hadde laget enkeltspor, og det fungerte fint 😘

Inn til hytta tråkket vi selv ❄️🤍❄️

Litt kald vind, men virkelig nydelig vær 😘

Disse bjørketrærne her oppe er nesten skumle 😲

Vel……det VAR fint skiføre……men så ble snøen våtere og klabbene kom 🫣🤣

Det skyet kanskje litt over, og vinden var som sagt kald……så da vendte vi nesa hjemover og vi dro hver til vårt……💛

Jeg kom hjem til disse blomstene som lyste mot meg ved trappa mi 💛💛💛

Det har vært en annerledes, og fin påskefeiring. Og ekstra fint og koselig med en 4-åring på hytta. Jeg har storkost meg sammen med henne ❤️ Lettvint og behagelig og bare være gjest også 💛 og enda er det to dager igjen 🥰 jeg finner nok på noe de kommende dagene 💛 fortsatt God påske 🐣💛🐣

Nok en rolig dag ved hytta 😘

Vi håpet på sol i dag, men skyene skjulte sola hele dagen. Da tok vi med 4-åringen på en liten skitur for å lete etter påskeharen 🐇 og vi fant i hvert fall sporene 🐇

Litt lenger borte fant vi revespor og da ble vi fort enige om at rever og harer er venner når det er påske 🥰 kanskje påskereven også kommer med egg 🤔🤣

Og plutselig oppdaget vi ett påskeegg 💛

Og ett til 🩷 det største egget var til den minste på hytta…….det var vi veldig enige om, at det var mest rettferdig 💕

Koste oss i hytteveggen, ved bålpanna. Nydelig temperatur og vindstille 💛

Pernille fikk lilla såpebobler i påskeegget, skikkelig kult 💜

Vi kom ikke nærmere solskinn enn dette i dag 🌞 håper på bedre vær i morgen 💛🌞💛

Lavskrikene kom og koste seg med gamle brødbiter som vi la ut…….

Kos med sosialt samvær på ettermiddagen 💕 så får vi se hva morgendagen bringer 😘