Ikke et spennende bilde, men det viser at jeg har vært på shopping i dag 🫣 jeg er så heldig å ha to barnebarn, to gutter. Han eldste er nesten voksen nå, 18 neste gang han fyller år. Men han yngste er 13, blir 14. Og i dag tok jeg han med på vårens shoppingtur 😲 jeg elsker å få lov til å kjøpe litt vårklær til han. Og han er, heldig for meg, glad i “pene” klær. Moten nå er mye lin….. og det er pent i mine øyne.
Det ble en hyggelig tur, god mat undervegs, og garderoben hans er klar for en fin vår og sommer 🥰
Fredager etter jobb er deilig…..et hav av fritid som jeg kan fylle med hva jeg vil 🥰 og en liten stund bare nyter jeg at helgen ikke har noe program 😘 men……
Men erre mulig…..jeg bare tripper av gårde. Flytter jo nesten ikke på beina 🥵
Egentlig var jeg fornøyd med meg selv i 2,5 runder……holdt kroppen i gang, i joggetempo, men jeg følte meg ikke sliten og hadde positive tanker 😘 men så, så fikk jeg vondt i kne, rygg, hele beina 🫣 og kjente på småkramper 🤬 drakk litt, spiste litt, begynte å gå 🫣
Deilig å se disse skilta, på siste runda 😘
Og jeg GIKK i mål, dritdårlig 🤬🥵🤬
Ehhhhh, kan ikke skjønne at det er noe å le av 🥵 det er jo bare tragisk 🫣
Gubben hadde også strevd i løypa i dag, men var ikke mål MYE raskere enn meg 🥲
Heia Gubben, bra jobba egentlig 💙
Jeg løp med den nye Gjerpenjakka mi, og det var lurt…..for undervegs ble jeg heiet på av herlige jenter som også løp for Gjerpen, det var toppers 🥰
Det “dumme” er at jeg sier jo at jeg ikke bryr meg om tiden 🫣 og så blir jeg pottesur når det går så dårlig som i dag. Æsj!!!!!
Da er jeg vel kanskje ikke helt ærlig, på det med tiden. Jeg vil jo ikke bry meg om den, men så gjør jeg det likevel 🤬🥵🤬
Akkurat nå, så gidde jeg ikke løpe flere løp!!! Dyrt er det også 🫣
og selv om vi får fin T-skjorte, medalje og litt drikke/snop undervegs, så er jeg lei 🥺
Dette var min 9 halvmaraton i Holmestrand 🩷
Og målet mitt er jo å “løpe” så lenge jeg lever 😘 så da kan jeg vel ikke legge opp nå 😲 jeg må bare få den dårlige opplevelsen på avstand, fortsette å trene, få til lengre skritt når jeg løper og ikke gi opp. Sukk…..men i kveld skal jeg restituere og jobbe med tankene mine 💕 lurer på når neste løp blir 🤔🤣😘
Det handler om å bare komme seg ut….uansett vær og temperatur 🥵 i dag var det “bikkjekaldt” og jeg sa når jeg gikk fra jobb at jeg ikke hadde lyst til å gå på tur 😲
Men, å sitte inne en hel ettermiddag og kveld er ikke noe for meg…..så jeg kledde meg godt, med lue og votter, og kom meg ut 🥵
Da var det flott å bli møtt av tysbastens vakre farger 💕💜 det “varmet” litt ☺️
Olav ble med, og vi gikk stien på Øvre Holtliane.
Nydelige, rosa blåveis 💕
En morsom rot…..stjerneformet 🌟
Dette er perfekt terreng å gå i 💛🤎💛
Wow, for ei flott furu 🤎 så tjukk, rett og høy 🤎
En mosegrodd og vakker stubbe 🩷
Og jeg trasket videre med gubben hakk i hæl…. koselig å ha med noen på tur 💙
Nå er det en stund siden det har vært hogst her, og stubbene råtner bort 🤎💛🤎
Vannfall 💙🩵💙
Plutselig oppdaget vi denne furua (hvorfor har vi ikke sett den før)…….rett og fin stamme, som plutselig deler seg i 4 😲 hvorfor 🤔😘
Blåveiser i dag også 💙🩵💙
Morsom, dekorativ, herlig natur som skaper unike motiv 🤎🩷🤎
Wow…..nå har fiolene også begynt å komme 💜
Og det var tydelig at humla elsker fioler, jippi, vi trenger masse humler 💜🩷💜
Og jeg fant gåsunger, som jeg tok med hjem 💛
Da har jeg en vakker bukett på bordet mitt denne helga, og dagene fremover 💛🩷💜
Olav og jeg har en fin ting vi gjør sammen, og her ble vi ferdige med Lofotenbildet i ettermiddag. Dvs. dattera mi var innom en tur og la de siste brikkene med meg 💕
I morgen er det løp, halvmaraton……men det ser ut til at jeg trenger nye sko 😲
Herlige røtter som klamrer seg fast i sanda og holder treet oppreist 🤎
En gammel stubbe som nekter å forsvinne på mange år enda 😘
Jeg regner med at for dere som liker naturen er dette perfekte steder å nyte roen 😘 rusletempo ❤️
💙 Litt vann i en bekk 🩵
💙 Og mye vann i fossen 🩵🤍
Det var nesten så det fristet å ta seg et bad 🫣
🤎 Jeg gikk langs elva på veg opp til Garvann, nesten hele vegen 💙
Men på slutten valgte jeg å gå litt inn i terrenget 🩷🤎🩷
Fin, merket sti 🩵
Gikk over et hogsfelt med mange dekorative stubber 🤎🩷🤎
Håpet å få øye på frosker……men det var kanskje litt for tidlig 🤔
Koste meg ved Garvann en stund…..selv om det hadde skyet litt over 🥰
Og jamman, mens jeg satt der……så dukket linerla opp 🩷
Da har våren virkelig kommet 🥰
Koste meg og gikk bilvegen tilbake ❤️
Siste blikk mot Garvann, før jeg gikk nedover.
Morsom, dekorativ is langs vegen 🤍❤️🤍
🤎 Og ei furu, som kroket seg mot himmelen.
Det var lite blomster her……bare et lite parti med blåveis 💙🩵
Wow, her har treet falt utfor skrenten 😲
Det er jo underlig hvordan trærne klamrer seg fast i fjellsidene 🤎🤍🤎
Vel hjemme kom dattera på besøk, og hjalp til med mange småprosjekt som jeg trengte hjelp til……bl.a. å reparere litt på taket. Utrolig deilig å få gjort alt sammen (jeg liker egentlig ikke å bry ho så mye, men det var en deilig følelse etterpå). Jeg er heldig 🩷❤️🩷
Altså……bildet over viser hvor vakre blomster jeg HADDE…….før, sannsynligvis, rådyret fant ut at oransje stemor smaker godt 🥲
Sukk…….da dro jeg for å kjøpe nye 🤣
Blåveisene blomstrer for fullt nå 💙
Rabarbraplanten, som jeg fikk i fjor, begynner å spire……jeg må finne ut hva godt jeg kan lage av rabarbra 🤔
kom gjerne med forslag og oppskrifter 💛
Etter en liten shopping har jeg plantet nye, gule og oransje stemor 🫣🤣
Har gjort klart for sesongen på verandaen 🌞
Og hit opp kommer i hvert fall ikke rådyra 🤣
Det skal så lite til før inngangspartiet inviterer til vår og sommer 💛
Jeg tok inn noen kvister, som nå kan spire og pynte opp fremover…….
Påskeliljer vil ikke rådyra ha, så de flyttet jeg hit 😘
Her har blåmeisen nå flydd ut og inn, håper jeg får leieboere i år også 🩵💙
Ut av alle steder i hagen, så trives disse blåveisene under trappa til verandaen 🩵💙
Irisen skyter for full fart 💙💙
Clematisen er også i full gang 💙💜
Og rosene mine, lager knopper nå ❤️🩷💛
Peonene har så vakre, røde knopper……
Det er bare det at nå går det for fort for meg. Jeg må rekke å ta bort det som visnet i høst 😲 og jeg MÅ prøve å få i gang robotgressklipperen min (som ble stående i kjelleren i hele fjor sommer) 🫣 det var dette med alt det tekniske som ikke funker 🥵
Uansett, jeg blir ikke arbeidsledig de neste dagene 🤣😘
Bordet er dekket for koselig besøk i kveldinga ❤️
Langtidsstekt lammelår står på menyen ❤️
Vi må bare på kamp først……vårtegn, at det er sesongstart for fotballkamp også. Håper på en bedre sesong enn i fjor ⚽️
Så, til saken……kom hjem i går, skulle se litt på TV, men den var svart 🤬
Jeg byttet leverandør 1.april, dvs montøren var hos meg fredag før påske. Så dro jeg på ferie, og alt skulle være ok når jeg kom hjem 😲 det var det IKKE 🤬
Stod opp i dag, tenkte at jeg fikk ringe de til tirsdag, når ferien er over 🤔 men, så tenkte jeg “dette må jeg da kunne fikse selv” 😘 jommen, sa jeg smør……det ække så lett 🫣 jeg slo av og på, trykket på fjernkontrollen og ikke noe “liv” 🥵 MEN så fant jeg et chattested som kunne brukes på helligdager også, jippi ☺️ sendte en chat og fikk raskt svar……dvs svaret tok sin tid. Han fortalte meg, ting for ting, jeg kunne gjøre og prøve…..og sammen fikk vi fjernkontrollen til å fungere og jeg fikk bilder på skjermen. Overlykkelig og full av mestringsfølelse, fordi jeg klarte dette, uten å bry andre enn han som har dette som jobb 😘 jeg takket og avsluttet chatten ❤️ MEN……
så satte jeg meg ned for å se på the voice ☺️ og da oppdaget jeg at jeg ikke hadde lyd 🥺 SUKK!!! Ære mulig.
Gikk til innstillinger, prøvde ulike ting…..ikke noe nyttet 🤬 SUKK, fant tilbake til chattestedet og la frem min utfordring igjen 😘 og jamman svarte han fort igjen 😘 så ble det ny runde med veiledning og diverse ting som ble prøvd 😘 og nå har jeg både bilde OG god lyd 🥰
Tenk, jeg klarte det helt uten å måtte bry noen ❤️ ja, bortsett fra han jeg chattet med da. Sitter igjen med en god porsjon mestringsfølelse 🥰 som jeg må ta med meg til en annen gang jeg trenger å fikse noe.
Det var jo “chattemannen” som fikset utfordringen, men jeg trykket meg gjennom det hele og for meg ga det mestringsfølelse 🥰
Av ulike årsaker ble det til at ferien på fjellet sluttet to dager før påsken er over……men for en nydelig dag. Startet dagen med påske-labyrinten på radioen før jeg gikk til bilen med litt bagasje. Og jamman var det fint at jeg hadde fått en sånn teleskopbørste til bilen 🥰 fikk av barna mine til bursdagen min. Den fungerte fint i dag 🤍 og det har virkelig kommet godt med snø her oppe. Kanskje 30 cm 🤔
Løypemaskinen er ødelagt, men snøskuteren hadde laget enkeltspor, og det fungerte fint 😘
Inn til hytta tråkket vi selv ❄️🤍❄️
Litt kald vind, men virkelig nydelig vær 😘
Disse bjørketrærne her oppe er nesten skumle 😲
Vel……det VAR fint skiføre……men så ble snøen våtere og klabbene kom 🫣🤣
Det skyet kanskje litt over, og vinden var som sagt kald……så da vendte vi nesa hjemover og vi dro hver til vårt……💛
Jeg kom hjem til disse blomstene som lyste mot meg ved trappa mi 💛💛💛
Det har vært en annerledes, og fin påskefeiring. Og ekstra fint og koselig med en 4-åring på hytta. Jeg har storkost meg sammen med henne ❤️ Lettvint og behagelig og bare være gjest også 💛 og enda er det to dager igjen 🥰 jeg finner nok på noe de kommende dagene 💛 fortsatt God påske 🐣💛🐣
Vi håpet på sol i dag, men skyene skjulte sola hele dagen. Da tok vi med 4-åringen på en liten skitur for å lete etter påskeharen 🐇 og vi fant i hvert fall sporene 🐇