Avslappende dag 🦋

Jeg bare nyter alle disse fossefallene undervegs. Nok vann gjør fossene vakre 💚

Så var det denne fjellformasjonen da, i Manndalen 💚 før kjørte vi langs vannet her. Nå kjørte vi inn i en flott tunnel under dette fjellet.

Som dere ser, tåka lå tjukk, men det er vakkert det også 🌫️ noen steder kjørte vi i 40 pga dårlig sikt, men ofte lå tåka midt mellom fjord og fjell, så det ga meg noen helt spesielle fine opplevelser 💚

Og hjelpeste meg, innover her skulle jeg. Ba om bedre vær, for jeg skulle inn i skauen og finne Røykfossen……Navitelva

Jeg fant den, selvfølgelig. En god nabo av mine barn hadde tipset meg om at hit måtte jeg dra. Det var virkelig verdt turen.

Jeg var helt alene, ruslet innover og oppover. Var i mitt ess 💚 lurte på om jeg ville få møte elg eller reinsdyr (for reinsdyr har jeg sett tidligere i dag). Bare koste meg på firhjulingsveg og sti.

På veg tilbake knaker det voldsomt borti lia ved siden av meg, men dessverre fikk jeg ikke se noe. Det var nok en bjørn eller en veldig stor mygg 😂😂

Vakkert 💙

Jeg kledde meg godt for å holde myggen unna. Det hjalp. Den holdt seg på utsiden av hatten og klærne, enda jeg hadde sprayet og oljet meg med 3 ulike myggmidler 🙈

Så er det dette med meg og furuer.

De er utrolig flotte. De klamrer seg fast, nekter å dø, vil stå akkurat der de bestemmer seg for å stå. Jeg føler på en måte at slik er livet for mange av oss. Vi gir oss ikke, vi vokser og står der vi står 😍 uansett motgang og utfordringer.

Denne furua har falt, men den er ikke død. Den skyter nye skudd opp fra stammen 🤎

Se på dette rotsystemet da 😲

Vakker blomst, søstra mi er god på navn. Jeg bare nyter 💕

Turen var flott og turen utfordret meg. Jeg var langt utenfor komfortsonen min da jeg kjørte her. Det var grusveg, vaskebrett, opp og ned. Jeg VAR redd. Jeg var redd for det meste, redd for å kjøre utenfor, redd for å ikke gjøre det jeg liker mest.

Jeg vil ha friheten til å tørre!!!

Jeg sa til meg selv at det er bare sunt å ikke ha full kontroll bestandig. Og jeg innførte en midlertidig, ny trafikkregel da jeg kjørte tilbake til hovedvegen: “venstrekjøring”. Jeg torde bare ikke ligge på yttersiden hele tiden. Det gikk bra 🙃 og jeg ble litt oppgitt over meg selv da det helt på slutten kom en stor bil bak meg med ei skikkelig bred campingvogn 😂 men jeg mestret ❤️

Undervegs, i dag også, var det mye interessant å lese. Her stoppet jeg egentlig bare for å gå litt i fjellet og nyte, men så fikk jeg med meg litt historie på vegen. Det var bra 💛

Fant denne flotte steinen også. 

Utfordringen min er når jeg ser en slik veg, jeg vil gjerne gå den til endes. Jeg ruslet et stykke (det regnet ikke), men så kom regnet igjen og jeg valgte å snu.

Likevel, se så flott det var her 💚

Og så kom jeg til Alta, dagens mål!

Og i Alta kan man plukke molter i sentrum 😲 de spør sikkert: “Hvor var du på bærtur i dag”, og svarer: “jo, jeg måtte ned til byen og handle litt og så tok jeg med bærspannet samtidig” 😂😂

Og selvfølgelig var det stolper her også.

Nå er jeg skikkelig norgesvenn, det skulle bare mangle 🇧🇻

Vel, det var dagen i dag. Det ER langt til Nordkapp. Jeg tenker at dette blir min siste bilferie hit. “Det er en tid for alt”, sier søstra mi av og til. Skal jeg hit igjen må det bli med båt eller fly.

I dag har jeg vært i ro 🙈 for hva vil det si å være i ro 🤔 jeg synes nesten ikke at jeg har kjørt noe, jeg har hatt rusletempo på tur. Jeg har kost meg. Jeg har bare nytt alt jeg har sett og opplevd. For meg gir det ro 🦋

4 kommentarer
    1. Så fine fosser….fint å være “med” deg….håper været letter for deg nå fremover…..god tur videre…..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg