Endestasjon Sulitjelma

En god start på dagen, som jeg skrev tidligere. Og så kjørte jeg til Fauske. Der bodde min mormor i mange år. Jeg hadde mange ferier der også, og stedet er forandret, men kjenner meg godt igjen.

Det artige i dag var at jeg så to damer som stod og snakket sammen rett foran denne steinen. Jeg gikk bort og lurte på om de visste om et sted jeg kunne kjøpe krinalefse. Men, sukk, nei. Eller jo, kanskje i morgen på tunet. Vel, vel, jeg er kanskje i Fauske i morgen.

MEN så kom vi i prat om hvorfor jeg er i Fauske. Og da ble vi overrasket alle tre, for ho ene husket mormor fordi ho vokste opp i samme gata. Og sjefen til mormor, var onkelen til faren til ho andre 😂 og da fikk vi mye å prate om. Det ble en hyggelig prat om “gamle dager”, da vi var små ❤️

Etterpå ruslet jeg litt rundt bare….

Fant to morsomme sitater på et toalett på kjøpesenteret, jeg måtte bare dele dem med dere 😂

Formiddagsmaten, eller var det lunsj 🤔 ferske reker rett fra fiskebåten. Nydelig.

Fiskeren het Sakariassen, det var et kjent navn uten at jeg klarer å finne ut hvorfor 🤔

Jeg skulle til Bodø og måtte jo bortom Saltstraumen, selv om det var til feil tidspunkt. Fikk oppleve fiskere som fikk fisk, på den korte tida jeg var der.

Og så var det stolpejakt rett før jeg kjørte inn til Bodø. Hjelpeste meg, for et rotehue jeg er 🙈 Jeg parkerte, gikk i skog og på veg, opp og ned, frem og tilbake, ganske langt faktisk, og så…..hvor var bilen 😲

Jeg begynte nesten å gråte, fortvilelsen var stor. At jeg ALDRI lærer, sukk 🙄

Hva skulle jeg gjøre….jeg studerte kartet og tenkte ut hvor jeg trudde at jeg hadde parkert. Da måtte jeg gå en del nedoverbakke (og eventuelt opp igjen om det var feil). Men jeg tok sjansen…..og det gikk bra denne gangen også. Der stod bilen og ventet på meg, puh!

 

Så kom jeg inn i Bodø og der er j8kjent. Ruslet litt rundt, var på stolpejakt og fikk med meg et nesten nedbrent St.Hansbål. Det varmet godt i duskregnet og den kalde vinden som var her.

Tilbake i Fauske vurderte jeg å finne et sted å sove, men avgiftsparkering over alt.

Da kjørte jeg til Sulitjelma. Mormor jobbet her en gang.

Jeg undrer meg over hva som får folk til å bo så langt ut i ødemarka. Kanskje jeg forstår det om sola kommer og tar bort tåka 🙂

Litt usikker på morgendagen nå. Fortsatt meldt regn. Sover heldigvis godt i bilen, fortsatt, det enkle er ofte det beste. Uansett så blir det litt stolpejakt i morgen før jeg bestemmer meg for videre planer.

God natt 😴

2 kommentarer
    1. Bra du var innom Sulis, selv om både huset der mormor bodde er borte, og butikken der hun jobbet er også borte. God tur videre…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg