Endestasjon Valdresflya

Det er greit å starte dagen med litt energi, banan er godt og melk MÅ jeg ha 🦋

Jeg tenkte, da jeg så hoppbakken, at på toppen dit gadd jeg ikke gå. Vel, det ble med tanken. Det har seg nemlig slik at stolpene jeg skulle ta, var i og rundt og på toppen. Grønn stolpe på toppen 😜 burde vært svart spør du meg. Typisk meg å bli litt ivrig, måtte jo ha alle på kartet.

Jeg torde ikke gå trappene, 110 trinn opp til en rød stolpe var mer enn nok for min høydeskrekk. Ikke noe skikkelig å holde seg i heller. Og på toppen torde jeg ikke gå helt ut på øverste trinn for å ta bilde, derfor litt dårlig utsiktbilde. Vurderte å spørre noen som jobbet der, om de kunne holde meg mens jeg tok bildet 😂

Det gikk grusveg helt opp, så det mestret jeg. Det ble drøye 10000 skritt på morrakvisten, og med mange høydemeter. Herlig trening 🚶‍♀️

 

Naturen undervegs viste seg fra sin beste side 💕

Jeg tar ikke så ofte bilder av kirker lenger, men denne var fin syntes jeg. Lå rett ved hoppbakken.

Og på plassen foran kirken var det en statue til minne over de falne under .verdenskrig. Hadde jeg ikke vært på stolpejakt så hadde jeg ikke fått med meg dette.

 

Dagens middag.

Ørretburger og gjeddeburger. Mmmmm

Neste stopp ble bare for å registrere noen få stolper i Hedalen. Ganske spesielt å lage en sandvolleyballbane inni skauen rett ved elva. Urula?

Og der var det tjukt av mygg. Jeg HATER mygg!!! Beina var tjukke av mygg med en gang jeg gikk ut av bilen. Men det positive var at da måtte jeg løpe i skogen, frem og tilbake til stolpen. Og det hjalp, ingen mygg ville sitte på meg når jeg løp. Jippi!!!

Bagn.

Stolper, megastor bamse og et flott idrettsanlegg. Og trappetrening (det er bra).

btf

Det er mye fint å se når man velger å gå, som denne brua i Leira.

Og så kom jeg til Fagernes.

Har alltid hatt lyst til å stoppe og gå litt der. Valgte å ta alle stolpene på kartet. Først var jeg litt lei, men så kom jeg inn i skauen og motivasjonen ble på topp. Ingen tvil om at skauen gir meg energi.

Hadde det ikke vært stolper, så hadde jeg nok bare rusla litt langs vannet og kjørt videre. Nå fikk jeg sett mye mer. Og jamman hadde de bygd en paviljong inni skauen så jeg fikk nytt utsikten ❤️

Er det ikke lov å sitte/parkere her 😂

Sånn er livet faktisk ❤️

Selvfølgelig skrev jeg navnet mitt,

flott tiltak!

Den glade vandrer ….

Er det bare meg som ser det, eller er det flere tiriltungeplanter i år enn før 🤔

Skogen er utrolig vakker,

men det er grøftekantene også.

En husvegg i Fagernes 💕

Kjærlighetsbenk, et flott tilbud ❤️

Og så var det Beitostølen.

Her har vi vøri før ❤️

løpt fjellgeita og halvmaraton i Fjellmaraton-regi. Gode minner fra vegen og stedet. Jeg bestemte meg for at jeg ville avsluttet dagen der halvmaraton starter. Valdresflya.

Ikke så god utsikt, men gode minner.

6 grader nå i kveld og regnbyger. Blir ei natt til i bilen. Lettvint og greit.

Dagen fløy av gårde. Hvor ble den av 🤔

4 kommentarer
    1. Moro å lese . Takk for flotte bilder og tekst. Fint på Valdresflye. Jeg gikk traseen fra halvmaratonstart til Beito i knallvær. Dumt med tåke. God tur videre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg