Juletradisjoner 🎅

Jeg tenker at vi kan styre en del av livet vårt, kanskje det meste. Og nå er det jul ❤️ Juletradisjoner endrer seg gjennom livet, og vi må selv skape de tradisjonene vi vil ha (innenfor de rammer vi har rundt oss). For meg er den magiske julehøytiden viktig ❤️ det å legge til rette for de flotte, nære, følsomme stundene….med ro og tilstedeværelse ❤️ sammen med andre eller alene (finne roen inni seg) ❤️

Jeg har vel bare alltid vært slik, tatt innover meg magien og drømmen….og kanskje mer i jula enn ellers.

Gamlenissen her betyr mye for meg ❤️ han har jo litt av det gamle i seg, fra min barndom. Da jeg var lita feiret vi trygg og god jul hjemme, og etter hvert hos den eldste søstra mi og hennes familie ❤️🎅❤️

Når jeg fikk barn selv, så valgte jeg å lage tradisjoner i eget hus og hjem ❤️🎅❤️ kanskje var jeg litt for opptatt av “det perfekte”, men jeg var fornøyd selv og hadde min indre ro om at dette var godt ❤️🌟❤️🌟❤️🌟❤️🌟❤️🌟❤️🌟❤️🌟❤️

Jeg samler litt minner fra ferier jeg har hatt, og tar dem frem med smil om munnen hver jul ❤️🎅❤️

bare gode minner fra opplevelser jeg har valgt, og hatt sammen med mine kjære ❤️

Og tenk på alle julefilmene, om kjærlighet og varme mellom mennesker. Jeg tror på at filmer om vennskap og kjærlighet, som møter noen utfordringer undervegs, er med på å gi oss håp. Håp om at det kan ordne seg selv om livet er kipt av og til. Kall meg gjernaiv, men jeg tror på det. Jeg forstår virkelig ikke all kritikken som kommer, til Snøfall f.eks. Men jeg prøver å forstå, kanskje er virkeligheten så utrolig vanskelig for noen at de ikke orker å se/få rippet opp i det vonde 🤔  for meg er Snøfall en nydelig serie, som har god moral og som lærer oss om livet. Og det har blitt mange tårer, tårer fordi jeg blir rørt når Julius snakker om håp (i dag). Tenk hva håp kan utrette for oss alle, og han sier jo også hvor viktig det er å stå sammen i håpet ❤️❤️❤️

Nå har jeg voksne barn, og barnebarn som er i ferd med å bli fine ungdommer ❤️❤️ jeg er heldig, jeg har noen rundt meg.

Vi har laget egne tradisjoner, som bytter litt annethvert år ❤️🎅❤️ fint det. Og jeg vet jo at disse tradisjonene også vil endre seg etter hvert. Sånn er livet ❤️❤️❤️

I dag er bilen klar for 3 dager med årets tradisjoner. Grøt og kos hos dattera mi (kvelden før kvelden), julaften med kirkebesøk i Luksefjell og feiring hos sønnen min etter det, og 1.juledag er det bålkos i skauen sammen med barn, barnebarn og kanskje andre (naboer, familie, venner) ❤️❤️❤️

Og jeg storkoser meg, nyter at vi holder på noe av det gamle og lager nytt ❤️

Det er livet ☺️

Heldige meg kommer til dekket bord (min tid som kokk i jula er over) ❤️ bare karamellpuddingen lager jeg fortsatt 💛🧡💛 jeg er takknemlig for det ❤️

Hver jul har sin egen magi 🌟 vi velger selv om, og hvor mye, vi vil ta det magiske innover oss 🌟 jeg gleder meg med magien, fantasien, drømmen, og håper mange med meg gjør det 🌟

Stjerna er symbol på håpet for mange av oss, bare tenk på det når du ser opp på stjernehimmelen en kald og fin vinternatt. Det trenger ikke ha tilknytning til kristen tro (det velger du selv) 🌟   God jul 🌟

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg