Knivskjellodden

I dag morges hadde jeg denne nesten for meg selv. Deilig å rusle litt rundt på platået før jeg vender nesen sørover igjen.

Og ikke så veldig langt i dag for jeg skal gå ut til Knivskjellodden 🚶‍♀️

Jeg må bare kjøre noen få kilometer før bilen parkeres og beina må gjøre jobben 🚶‍♀️

Løypa er godt merket både med T og varder, det vil dere se på mange av bildene. Det er spennende og fint å gå på slike stier, bare nyte i eget tempo 🦋

Og her, som andre steder er naturen full av vakre planter som jeg må fange på kamera

Noen fugler fikk jeg også se 💚

Og reinsdyr. Jeg trur jeg var ekstra heldig og fikk de tett på fordi jeg var tidlig ute. På veg tilbake så jeg de bare langt i det fjerne 💚

Noen av vardene var utrolig vakre 💕

Og plutselig kunne jeg se platået fra denne vinkelen 😲

Stakkars, her stod den….helt alene, blåklokka. Til glede for alle 💙

Den siste halvtimen utover gikk på svaberg langs havet. Flott å gå der også 🚶‍♀️

Og ikke vet jeg hva denne heter, men han var ikke redd i hvert fall.

Poserte villig for kameraet 💚

Og så var jeg fremme, etter to og en halv times vandring i vakker natur 💛

Selvfølgelig måtte navnet foreviges i boka, og om noen uker så kan barna og barnebarna mine skrive sine navn der. Tenkte mye på det, at snart skal de få oppleve den samme flotte turen ❤️

Fornøyd 💙

Dere må bare nyte bildene, og skal dere til Nordkapp så MÅ dere gå ut til Knivskjellodden også 💛

Her hadde jeg en kort rast (må jo bruke benken som noen har laget og satt uti “ødemarken”) 😂

Og hvor kom dette fra 🤔 bare dukket opp, helt plutselig. Det var vakkert 💕

Jeg brukte to og en halv time tilbake også. Godt fornøyd med dagens vandring.

Setter meg i bilen, retning Hammerfest 🦋

 

2 kommentarer
    1. Har sett skiltet, men var aldri der . for langt fra bilen, vøttø….så veldig fint ut .. heldige du. Hammerfest har vel et fjell du må opp på…god tur sørover….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg