Molteplukking

Jeg kan vel si at noe av ferien min er nå avsluttet, men bloggen fortsetter.

Nå vil jeg vinkle mer over på fysisk og psykisk helse, litt kosthold, og fortsatt mange turer i nærmiljøet.

I dag regnet det utenfor hytteveggen, da er peisen et perfekt sted å nyte livet ❤️

Dette motivet er fra hyttas veranda mot vest.

Regnet ga seg og moltene ropte på meg 💛🧡❤️🧡💛

Nå er jeg i kjent terreng…..her har jeg tråkket og gått siden jeg var lita jente 💚

Jeg hadde ikke bærspann, men da dugde vannbøtta godt 💕💕💕

Oj, høst allerede 🙄 må vente litt, kjære dvergbjørk 💚💛💚❤️

Dagens skiftende vær skapte magiske stemninger……og vi var ute i 5 timer og fikk kost oss med skiftningene ❤️

Røtter er alltid flotte kunstverk i naturen 🤎🦋🤎

Som mange andre steder så herjet det en storm her for et par år siden, rotveltene er enorme 🧡🤎🧡

Ehhhhh, gubben plukker raskere og mer enn meg……men det lever jeg godt med 🦋

Et koselig, lite vann rett ved Måsafjell 💙

Gaustakne ligger badet i sol 💛💛💛

Fornøyd som alltid, når jeg får være ute i naturen 💚 er jeg sur en dag er det bare å komme seg ut. Det går nesten alltid over etter turen 💚💚💚

Geitrams er en vakker blomst som lyser opp der jeg går 💕

Det ble ca 5 kg molter til sammen.

Her lager jeg syltetøy. Koker det opp (da smaker det best, synes jeg). Slumper i litt sukker. Fryser det ned og nyter syltetøy utover høsten 💛🧡❤️🧡💛

Jeg kan kose meg med puzzlespill. Men motivet må være noe jeg liker. Og jeg blir LITT hekta, som så mye annet jeg gjør 😂

I dag meldte vi oss på Eidsvoll 6-timers løp i august. Da tenker dere nok at jeg er skikkelig sprek 😳 og jeg er jo sprek som tør melde meg på slike ting. Men poenget er jo bare at vi, alle sammen, må ha noen mål å gå etter. Jeg elsker å utfordre meg selv, sånn litt innenfor det jeg vet at jeg kan klare 😘 og dette løpet er nemlig supert og for oss ALLE.

Her er vi i bevegelse i 6 timer, løper og går. Runde etter runde. Hvor langt hver og en kommer er opp til en selv. Jeg håper på 42, 195 meter, men det er ikke sikkert jeg klarer det. Uansett så vil jeg være fornøyd bare for å være med, kjenne på miljøet og nyte dagen.

Skulle ønske jeg møtte dere på løpet 🏃‍♀️🚶‍♀️

Nå MÅ jeg puzzle videre og tenke ut hva morgendagen skal inneholde 😂❤️💞❤️😂

4 kommentarer
    1. Jeg har vært på tur med kjæresten min et par uker nå..Mange fine turer osv..Imponert over steder vi har vært på og hvor mye fint de har fått frem..Feks Rockebyen Namsos.Lofoten med sine topper og rorbuer..Røros med sine gamle hus osv…Noe jeg syns er dumt og rart er feks at det ikke mer av den nedblåste skogen blir gjort om til fyringsved feks…Men det i mitt hode mest idiotiske er når de pakker inn 1 (en) skive med brunost i en masse plast…Trodde vi skulle bruke mindre plast jeg. Men det er sikkert nok at skjeene til yoghurten er av tre…Det som er sikkert her på hytta i kveld er at lukta av nykokte multer er noe helt spesielt.

      Ja vi har smakt på.mmmm

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg