Refleksjoner

Jeg vet ikke hva andre tenker om min måte å feriere på, men jeg trives slik. Når skoleåret går mot slutten så jobber vi lærere dobbelt. Vi avslutter ett år og starter planleggingen av nytt år. Det er mye jobbing. Jeg kjenner på at først nå har jeg landet og feriemodus er på plass. Nå begynner jeg visst å finne roen.

I går da jeg satt nede på brygga her, traff på folk som fortalte om sitt liv akkurat her. Ja, da er jeg der jeg vil være. Da nyter jeg roen ved bare å være til, akkurat her og nå. Jeg har kjent på det på de små vandringene mine undervegs også, men kjøringen er litt stress, jeg må hele tiden fremover. Mot et nytt mål. Når jeg går, så er jeg mer her og nå (som jeg prøver å lære barnebarnet mitt når vi er på tur) ❤️

Jeg skal til Tromsø i dag, med hurtigruta. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ta inn på hotell eller ikke, men det er noe med det enkle livet jeg trives best i. Og bilen min er jo virkelig en “bobil”. Jeg våkner i ett med livet rundt meg. I dag, med livet på kaia. I går med reinsdyra tett på.

Lyder, lukter, livet!

Livet i Hammerfest er fint, tror jeg. Det virker så avslappet. Og reinsdyra tusler rundt, over alt. I går kveld da jeg ruslet rundt nede på kaia, så hørte jeg en lyd rett bak meg. Jeg bar på en pose og bak meg stod et reinsdyr og snuste (på meg eller posen vet jeg ikke). Jeg overrasket meg selv litt, undret meg over hvor fort jeg har blitt vant til disse dyra. Det er jo helt naturlig nå, å ha de tett på. Det er bare koselig. Men å klappe dem får jeg ikke lov til, da viker de unna 🤎

Jeg storkoser meg alene. Og skulle jeg av og til lengte etter å være flere, så tenker jeg på at det kommer snart, i Lofoten, når storfamilien samles der i midten av juli. Det blir også fint. Og turen sørover fra Lofoten vil bli med kjæresten min ❤️ jeg har advart han, for nå blir jeg skikkelig sær av å bare ha meg selv å ta hensyn til 😂

Med andre ord, det er fint å være alene og det er fint å være med andre 💕🦋💕

Gleder meg nå til turen ned langs kysten, ca 11 timer med ro på en båt 🚢

Bilder kommer i kveld eller i morgen 🦋

 

3 kommentarer
    1. Godt å høre at du er fornøyd, jeg slapper nok mer av bak rattet…..eller som nå i kolonihagen…..god tur på båten…det blir sikkert fint …

      1. Ja jeg blir nok for rastløs av å sitte i bilen, selv om det er mye vakkert å se undervegs. Du er bedre på det enn meg.
        En viktig erfaring jeg tar med meg videre 😍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg