Schaanwald til Malbun 🥰

En nydelig dag å våkne opp til 💕 koste oss ganske lenge før vi tok beina fatt……

Rett under sommerfuglen gikk vi i går…..

Møtte tidlig på denne krabaten….en gresshoppe 🤔 Jordsiriss 🤎

Vi passerte noen jorder før vi skulle inn og opp i skogen mot grenseovergangen til Østerrike 😘 her møtte vi på folk som var ansatt til å rydde vegen vi gikk på……stor takk til de 🥰

Selv om det gikk en del oppover, så storkoste vi oss. Fortsatt merker vi stølhet i kroppen, men det virker som om det er i ferd med å gi seg 😲

Mange dyr vi kan møte…..men møter vi de? NEIDA 🥲

Drikkepause med denne utsikten 🥰

Så skulle vi gå nedover igjen 🫣

Wow, hva er dette for et slags dyr 🤔

Koste oss inni skauen selv om det var litt innsekter 🫣

Hmmmm…..ser du noe?

Og så var vi ved grensa…..stakkars alle trailere som måtte sjekkes før de skulle inn i Liechtenstein 🫣

Grenseland…….

Jeg lar bildene tale for seg……vi gikk inn i Østerrike og tilbake til Liechtenstein. …..

Så var “Der Liechtensteiner weg” gjennomført… nesten 😘 satte oss på buss til Vaduz……

Ankom Vaduz……og……

feiret med litt bakevarer og kald drikke ❤️

Satte oss på ny buss, til Malbun (så lenge man bor på hotell her, så er buss gratis)…..

Jeg har ikke vært bekymret for høyder til nå, men bussen kjørte fort, og det ble SKUMMELT  🫣

Kjørte gjennom en tunnel….og så……

dukket fjell-stedene opp 🤎

Vi ankom hotellet i Malbun, sjekket inn og dette er utsikten fra hotellrommet. Kunne vært bedre, men ok…..

Rommet er bra, stort og romslig 😘

Vi hadde mye igjen av dagen…..og her var det en del av Liechtensteiner weg som vi skulle gå. Bestemte oss for å ta det med en gang 🥰

Det gikk oppover her også (bombe) 🤣

Fant ei huske som måtte prøves 😘

Før vi skulle videre opp på en “liten” fjelltopp…

Og det var da jeg oppdaget alle blomstene 😘 for dere som ikke har interesse av blomstrer, får dere bare scrolle fort videre 😲 alle navnene jeg skriver under blomsterbildene er fra en app jeg har som kan bestemme navn for meg. Beklager om noe er feil 🫣

Denne tilhører Søterotslekta 💙

Melnøkleblom 🩷

Hvit nyserot 💚

Alpesøte 💙

Bekkeblom 💛

Skogforglemmegei 💙🩵

Denne var utrolig vakker…..men jeg finner ikke navnet på den 🤍🤍🤍

Tusenfryd 🤍🤍🤍

Usikker på denne også 🤍🤍🤍

Tiriltunge 💛

Skogstorkenebb 💜

Rød jonsokblom 🩷❤️

Nøkleblom 💛

Vi kom inn på en bilveg, oppover i fjellet  😲

Måtte nyte utsikten, og ha drikkepause…..

Og posere litt for fotografen 🤣

Så var vi nesten på toppen, og tid for my runde på ei huske 😘

I Norge har vi kasse hvor det er bok vi kan skrive oss inn i…… her har de bøker vi kan lese 🤣

Navnløs 💜

Fjelltettegras 🤍🤍🤍

Storblåfjær? 💙🩵

Navnløs 💜

Kom oss opp på Sargeisjoch……og her var det flott utsikt i alle retninger 🥰

Gikk litt bortover her……

Naturen her er vill og vakker…..jeg elsker det 🥰

Vi så ned på en ny dal…….

Høyeste topp den retningen,

Panüelerkopf, 2859 moh.

Og jamman var det ei huske her også 🤣

Jeg prøvde å gå litt bortover her,  men det ble for bratt for meg 😲🥺

Uansett, det var utrolig vakkert ❤️

Jeg har ikke husket på mange år 🥰

Pulsatilla alpina 🤍💚

Honningknoppurt 💙

Her kunne vi følge en sti……utover og oppover, skumlere……det valgte vi/jeg bort 🫣

En type lyng……

Usikker på navnet……

En fargerik bille, men navn vet jeg ikke 🫣

Selv naturen lager vakre hjerter helt av seg selv 💚

Ballblom 💛

Her i fjellet er det mange lerketrær…….lurer på hvorfor det, jeg 🤔

Dette har vært en løvetann……ganske fin på undersiden 😘

På oversiden også……

Dette blir nok en type tistel, etter hvert 😲

Her ser vi rester etter at folk har jobbet og slitt, og laget det slik at jorda/fjellet ikke skal rase, trur vi 🤔

Bergvendelrot 🩷

Gjerdevikke 💜

Markjordbærblomst…….

Bruk fantasien, så kan du se mye rart i denne rota 🥰

Tveskjeggveronika 🩵

På veg ned fikk vi oss en bitteliten løpetur også……det begynte nemlig å regne litt 😲 da var det kjekt at kirken var åpen og holdt oss tørre og varme 🥰

Vi tente et lys hver for de vi ville minnes ❤️🩷

Kom oss videre, snudde hodet og så opp på toppen vi hadde vært på ❤️

Kvelden ble avsluttet med god mat, yatzy og Sveitsisk cola…….gleder oss til nye opplevelser i morgen 🥰

Bendern, grensa til Østerrike, Mauren og Schaanwald

Dagens etappe er den lengste på denne ferien….og her gikk vi på østsiden av Rhinen og så over til Sveits 😘

Så måtte vi litt bort fra elva og opp mot et område de “ville vise oss”…..vegen opp hadde disse “målene” på asfalten 😘

Området var fullt av ulik informasjon……

Og selv om vi knapt så en frosk, så hørtes de tydelig og godt 😲

Her var det også en offentlig badeplass……

I dag valgte vi å stå tidlig opp, droppe frokost, og gå før det ble for varmt……men……

Koste oss med frokost i skogen….

…….og litt trim 🤣 som om vi trengte det 😲

Uansett….flotte veger å gå på…..i dag også 💚

Plutselig raslet det voldsomt i kubjeller, og alle kuene løp i en retning….kanskje de skulle melkes 🤔

Over alt hvor vi går, så henger det slike ❤️

❤️ “Gubben og katten” ❤️

Andre steder gikk vi på asfalt og ble ledet til ulike ting som Liechtenstein vil at vi skal se 💕

Bare at her gikk vi feil…..vi trudde jo at vi skulle innom denne kirken også…….for kirkebygg er virkelig vakre ❤️ i Ruggell

Tenk, så fine, små tepper til å sitte eller knele på 🩷

En nydelig Svalestjert……💛🖤

Siden vi gikk bittelitt feil, en gang til 🫣 så gikk vi rett opp en skråning og kom opp her….. regnet med at det var her vi skulle gå 😘

Storken har fulgt oss i hele dag, og den har fått unger.

Rett ved her “reddet vi livet til ei høne også”…. den hadde forvillet seg opp i drikkevannet til noen kuer (som stod og lurte veldig på om ho kom seg ut igjen). På mine små tysk-kunnskaper klarte jeg å fortelle til en mann som så ut til å jobbe der, at høna trengte hjelp…..og det fikk den 🥰 de bare løfta høna opp etter den ene vinga, og så gikk det fint 🐓

I dag gikk vi i naturreservat…..prøvde meg på et panoramabilde 💚 her stekte sola godt (over 30 grader var meldt, og det kjentes sånn ut også)….men det var ikke noe problem egentlig 💛

Altså, høyt oppi der er det bygninger (i Sveits)… hvordan kommer folk seg dit 🥺 i kveld ser vi lys fra ett av husa 😲 huset på bildet under her

Trærne var fulle av reir med storker 🤍🤍🤍

Hjelp, der hadde jeg ALDRI turt å bo 🤪

Jeg storkoste meg her…..det skjønner dere nok

Det tørre dere ser her er beverhytte…..dessverre viste ikke beveren seg for oss 🦫

Så var det slutt på naturreservatet her….vi så et rådyr forresten også, men det løp før vi fikk tatt bilde 🥺

Da var det tid for bilde ved grenseovergangen til Østerrike 💕

Men ferden gikk videre……

Fant et sted å fylle vannflaskene…..

Før vi skulle begynne på dagens klatring 🫣

Fikk god puls oppover her, måtte hvile flere ganger undervegs…..det kjennes at sekken veier litt 🤣 det er GOD trening, hurra!!!

Tenkte at når vi var her, ved gamle ruiner…..så var vi på toppen….men…..

…..da gikk det litt ned……

…..og så oppover igjen. Tenk på den fine treninga vi får…..

…..og det var flatt noen steder også 🤣

Her gikk det en sti….og plutselig var vi nesten ikke Østerrike igjen……bare at vi svingte av fra stien og skulle gå oppover (det var jo overraskende hihi).

Etter hvert flatet det ut og Nina nøyt utsikten mot Østerrike 💕

Her hadde folk laget et nydelig hjerte av steiner….🤍🩶🤍🩶

Fortsatt Østerrike vi så……vi gikk langs grensa en stund. Stupbratt ned, men gjerde de fleste stedene……

Her kunne man stikke hånden inn og kjenne på ulike ting……Nina gjorde det. Sa det var ufarlig. Jeg torde egentlig ikke, men lot meg overtale. Og i det jeg har hånden inne, så skvetter Nina til pga et insekt som kommer mot henne. Kan trygt si at da skvatt jeg skikkelig 🤣🤣🤣

Maurene kirke…….som vi kom til etter å ha gått ned fra høyden…..bratt, men på grus og asfaltveger…..

Nydelig marmor inni kirken 🤍🩶🤍

Nå nærmet vi oss målet for i dag…..nok et vakkert sted å fylle vannflaskene 🤍🤍🤍

Vi lurte veldig på hvor hotellet var, men fant det og ble møtt av han her…..

Og wow, for et rom ❤️

Og nydelig utsikt……

Stort, vakkert utsmykket rom ❤️

Men vi måtte ut igjen….finne oss litt mat 😘

Jeg kan love dere at dette smakte himmelsk ❤️

Vi tok buss tur/retur når vi skulle spise…..her er buss inkludert i hotellprisene 🥰

Nina måtte hilse på ei ku 🤎🤎🤎

Altså, dette er hotellet vårt ……🫣🤣

Nå kan vi falle til ro. Stor deilig seng, vakker utsikt, fugler og kuer og frosker som lager lyder….stjernehimmel og vi har det perfekt på tur ❤️

I dag ble det 43367 skritt…..blir vanskelig å slå det 🤪 i morgen venter en roligere, og mer variert dag angående forflytning 💕 vi gleder oss 🥰

Schaan, Planken og til Bendern 🥰

En vakker start på dagen 💛🩷

Det var mye oppover på starten av dagen….og her så vi et tårn……tenkte “vi går forbi “, men så oppdaget vi at vi kunne gå til topps i tårnet 🥵

Satte fra meg sekken, og så var det bare å gå i trapper……lett som en lek uten sekk (i hvert fall tidlig på morgenen) 🤣

Vi telte ikke antall trinn…..men noen var det 🥵

Regner med at her har folk har sponset…..

Wow, her skulle vi ut 🫣

Dattera gikk ut først…..jeg torde egentlig ikke… men tenk hvor mye jeg ville fått høre det i ettertid 🥲 så da kom jeg meg ut 😲

Gikk fint ned…..og så var vi ferdig med det 😘

Fin utsikt undervegs 💚

Her har de laget en dam. Hvis det blir skogbrann så hentes det vann her 💧💧💧

Vakker natur i dag igjen 🥰

Wow, digert lager med ved……

Søt, liten stålorm…..

Godt merket, følte oss nesten som hjemme 😘

Merker ikke varmen her…..

Jada, vi skal dit i løpet av dagen 😘

Vi skulle opp ca 400 høydemeter….men plutselig var vi i Planken……før vi følte at vi hadde gått så mye oppover 🤣

det var en deilig følelse 🥰

Folk har liksom noen kuer hver her, i hagene sine 😘

Denne var fin…..

Nygamle hus….ser ut som om de bygger ytt og pusser opp det gamle, på samme tid…..

Deilig kaldt drikkevann mange steder undervegs 💙

Kirken i Planken…..

Vi er heldige som kommer inn i mange av de vakre kirkene 💕

Med det utrolig flotte været, så kan vi stoppe og slappe av der vi har lyst…..

Ho koser seg skikkelig,  dattera mi…..men det var her……

Siste utsiktsbilder før nedstigningen….

Først lukke oss gjennom en port/innhegning…. ingen skumle dyr kom……

Så fikk beinmuskulaturen MYE å jobbe med 🥵

Akeleiene ga små avbrekk i konsentrasjonen….

Selv om det ikke ser bratt ut, så var det bratt…. og verre skulle det bli 🥺

Krøkka…..

Nedover,  nedover, nedover…..

Her får dere litt inntrykk av hvor bratt det virkelig var…..😲

Men etter en god stund kom vi oss ned. Traff på et par som forstod oss godt når vi sa det var bratt 😘

Joda, normalt sett ville jeg benyttet dette undervegs,  men med svært skjelvende bein så fristet det lite……

Det er virkelig flott tilrettelagt for god fysisk utfoldelse…..i Liechtenstein ❤️

På dette sagbruket lagde de mye fint ❤️

Oj, det er jernbane her også…..vi trudde vi hørte toget, og da stemte sikkert det 😲

Når bonden pløyde åkeren, så ble fuglene glade…..ikke måker, men……

Nede ved idrettsanlegget fant vi dette. Her har pave Johannes Paul den andre holdt messe for over tretti tusen mennesker 😲

Jeg måtte sende dette til barnebarnet mitt, Noah. Spurte hvorfor han satte traktoren sin her nede 🤣

Kirken i Eschen…..

I dag VAR jeg sliten…..og sa “vi finner hotellet, setter fra oss sekkene, og tar siste del av etappen etterpå” . Det gjorde vi…..

Jeg får så lyst til å balansere litt 🫣

Greit å sjekke inn her….

Nydelig rom nede i lobbyen…..

Lekkert, delikat hotell med vakre bilder over alt ❤️

Jeg var bittelitt skuffet over å ikke ha 30000 skritt i dag…..men det var før denne ettermiddagsturen 🥺🥵🫣

Og jamman, nå gikk det oppover, nedover, oppover, nedover IGJEN 🤬

Borti der ser dere Planken (byen oppi lia) og vi gikk ned i skogen rett nedenfor bebyggelsen….

Men flott utsikt, der skal vi gå i morgen…..🥰

Merker at det er mer jordbruk her…..

Der har vi gått…..Eschen…..

Vakre roser undervegs…..

Nydelige peoner også….

Velger å avslutte med et bilde, sydover i landet ❤️ og det ble ny skrittrekord for denne ferien, før vi var tilbake ved hotellet 🫣 39000

Gleder oss til morgendagen, selv om det kjennes i beina og vi går litt rart av og til 🤣

Triesenberg til Schaan i dag 🥰

Våknet opp til nydelig utsikt,  kan godt bli en vane dette 🥰

Tok bilde av hotellets skytsengler før vi dro 🥰

Og landet har mange vakre bygninger 🥰 mange gamle bygg…..

Like vakkert som i Oredalen her 🥰

Det er mange historier herfra om gjenferd og folk som har møtt dem….😲

Vi er begge fasinert av gammel byggeskikk ❤️

Det er deilig å gå på slike veger 🥰

Mange benker undervegs, og her med fin skrift/tekst…..”stopp opp og se deg rundt” (betyr noe slikt, fikk hjelp av en god venn) ❤️

Liechtenstein har mange kunstnere, og mye kunst over alt ❤️

Så var det tid for “klatring” i skogen 🥵 en spreking løp forbi oss oppover her…..da tenkte vi på sønnen min som sikkert kunne gjort det samme 🫣

Familiens vandrerveg, koselig 🥰

Fordelen med å gå mye oppover, er nydelig utsikt 🥰

Og så gikk det nedover…..virkelig bratt nedover….på sti i skogen 😘 det raslet litt på bakken der jeg gikk, jeg ga fra meg bittelitt lyd (ble skremt)…..og skulle advare Nina. Men før jeg var ferdig så kom hun med en liten lyd 🤣 det gikk helt fint. Vi er litt redd for å møte på herr Hoggorm…..

Jeg storkoste meg, ikke skummelt 🤣

Røde og hvite merker på trærne ❤️🤍

Gamle slottsruiner…..

Vakker utsikt igjen ❤️

Kysttreløper, sier artsorakelet at dette er…men vi er jo ikke ved kysten 🫣 søt er han likevel 🤣

Vakker blomst som jeg ikke finner navnet på….

Flott skilting ……

Denne benken ønsker vi oss hjemme 😘

Det er nydelig å ha god tid, kunne slappe av når vi har lyst 🥰

Irrgrønn, vakker skog 💚💚💚

Prøvde meg på et panoramabilde 🥰

Dagens selfie 💕

Så var vi snart fremme ved slottet i Vaduz. Skuffende at vi ikke kom inn 🥲

Uansett, vakkert på utsiden ❤️

Joda, der skulle vi gå etterpå 😲

Nytt panoramabilde fra et utsiktspunkt…..

Jeg er visst ikke plaget av høyder på denne ferien 🤣

Bare et par bilder som viser høyden på fjella vi så 🫣

Joda, høyt der oppe er utsiktspunktet 😲 vegen ned til Vaduz VAR virkelig bratt!!!

Nede i Vaduz tok vi en god pause og et slag yatzy i varmen….må vel være over 30 grader i dag. Nydelig 🩷

Så var det på’an igjen….dette er god rumpetrening 🥵

Jeg lover dere, at når Nina sier litt oppover…..så er det BRATT, men ett skritt av gangen, og så kommer vi opp 🥰

Det røde huset i Vaduz, hva nå det er 🤣🫣

Slottet fra en annen vinkel 🥰

Vi er begge gode på å finne pauser i skyggen 😘

Barn leker…..

Skoleveg……

Sånn veranda vil jeg ha på hytta 🤣

Her kom vi inn i et nydelig skogsområde 🥰

🥰🥰🥰

Hvis du ser godt etter, så er det en stålorm her 🫣

❤️ Finn et strå, og træ dom på…..

Her er vi på veg ned til Schaan…..her var det godt tilrettelagt for oss myke trafikanter 💕

Fikk litt lyst til å bade 😲

“Familietre” 🤣

I dag har det vært mest flott naturområder å gå i….bare litt langs trafikkerte gater 😘

Jeg leste at disse er visst laget i plast….og har ingen spesiell betydning….kjedelig.

Flotte benker på torget nede i Schaan…..

Kirken i Schaan…..

Og vi fikk komme inn og nyte det vakre kirkerommet og tenne minnelys ❤️

Vi skulle bare gå litt til…..OPPOVER…..og så….

var vi ved klosteret som vi skulle bo på. Noe av klosteret var gjort om til hotell 🩷

Gikk bortom en kirke rett ved (kom ikke inn).

Nydelig tak-kuppel ved inngangspartiet 🩷

Pave Johannes Paul den andre…..

Nonne……

Så takker vi for oss i dag….

nye opplevelser venter i morgen 🩷❤️🩷

Balzers til Triesenberg, Liechtenstein strail 🥰

Vegarbeid utenfor hotellvinduet da vi våknet i morges…..12 mann på jobb, såpass må det være 🥵🤣

Dagen startet vakkert med dette flotte hjertet 🥰

Tok buss til turens egentlige utgangspunkt, Balders, eller egentlig så gikk vi av der, og måtte gå til grensa mot Sveits, hvor vi skulle starte selve vandringa 😘

Fikk bittelitt hjemlengsel, da vi så noen som holdt på med veden sin 🥰

Her måtte jeg få med disse flotte gulgrønne plantene 💛💚

Rett før grensa oppdaget vi et lite naturreservat med rikt dyreliv, egentlig 😘

Svalt og fint å gå….nytelse 💚💛

💛 Vakkert med gul Iris og vann……

Traff på en herlig, stor snegle……og en ORM, men den var nok litt reddere enn oss, så jeg fikk ikke bilde av den 🥲

Så var vi ved grensa 💕 mor og datter 💕

Dette lovet godt, nydelig veg/terreng å gå i. Storkoste oss bortetter vegen 😘

Bøndene hadde laget fine grøfter, lagt stein i bunnen og vannet rant lett 💧💧💧

Gikk forbi en bondegård hvor kuene var inne og spiste 🐂🐄

I går kjørte vi forbi slottet, i dag skulle vi gå dit ❤️

Undervegs har det vært mange fine steder å fylle vannflaskene med nydelig kald og fiskt vann. Vi leste at vannet i Liechtenstein har høy kvalitet 💙💧💙 og det smaker veldig godt.

Her passet jeg godt inn 🩷

Rosene er i full blomst, jeg bare må ta mange blomsterbilder (så får dere scrolle videre om dere ikke har samme interesse)……

Mange hus her nede har vakre veggmalerier 🤎

Rett før vi gikk opp til slottet, så hadde vi en hyggelig prat med en mann som fikset og ordnet på utsiden av huset til sin mor ❤️

Så var det å komme seg opp til slottet…..puh!

Vakker utsikt undervegs opp 😘

Jeg er litt over gjennomsnittlig interessert i all verdens små kryp og diverse.  Oppdaget denne og fant ut at det er en Sotmåler 🖤

Her ser dere de rød-blå skilta som vi skal følge denne ferien ❤️💙

Vi kom ikke inn i slottet, spiste niste der oppe og gikk ned til denne vakre kirken (som var vakrere på utsiden enn innsiden) 😘

Men her hadde de hele Jesu sin historie ❤️

Og vi tente lys for mine foreldre ❤️❤️

Vandret litt på utsiden av kirken…..

før vi gikk videre og havnet på et torg med nydelig musikk 💕

Vandret videre…..og flere steder ser vi slike hjerter som henger ute……lurer på hva det betyr 🤔

Et herlig motiv, bare ❤️🩶❤️

Snudde oss og sa “farvel ” til slottet 🩷

Flere steder så vi Alaskakornell……hvorfor har vi ikke sett det hjemme 🤔

Geithamsen er vi ikke glad i, men han fikk bli med på bloggen likevel 🫣

Vakre roser, usikker på navnet 🧡🧡

Villroser har de her også 🩷

Og mange slike, langs vegen vi har gått ❤️

Naturen er vakker her nede ❤️

Kuer både i utmark…..og i “hagene” hos folk 🐄

Ganske morsomt at vi kanskje trenger litt ekstra trening 🤣 vi prøvde litt både her, og et annet sted…..🥵

Jeg bare elsker slike vandringsferier ❤️

Herlig å se, men hvorfor så lange vedkubber mon tro 🤔

Kanskje vi skulle flytte hit 🤔 da må vi gifte oss med en som er fra Liechtenstein, sånn vi forstod det 😘

Flotte hester 🐎

Nydelig terreng fortsatt, men……

vi skulle opp dit “good luck”…..🥵

Nina fikk en ide til lagring av ved (jeg sa hun måtte gjøre slik, med blomster innimellom) 🤣

Drueranker over alt, og Jesus på korset, mange steder ❤️

Kanskje vi skal ha hus oppå pipa hjemme, eller på hytta 🤔

Søt hagegnom som har fanget et rådyr ❤️

Og denne firfisla er ekte ❤️

Mange av hagene har ulik pynt, skulle ønske jeg også kunne ha det……men jeg er redd de ville bli stjålet hjemme 😲

Valmue ???

Og flere kuer 🐄🐂

Nina falt veldig for denne kalven…..🩷

Og nå var det fortsatt nydelig natur, men bratt, så vi fikk virkelig kjørt oss 🥵 og brattere skulle det bli……

Det fine med å gå i bratt terreng er at utsikten bare ble finere og finere…..😘

Ehhhhh, deilig med en smeltet energibar undervegs 🤣

Vi tenkte, her kan det være orm, men vi så kun utrolig mange, små firfisler ❤️

Rett nedi her skremte vi opp en hjort…..

På det bratteste var stien sikret med stokker, så vi ikke skulle skli for mye i grusen…..her kjente vi virkelig på at vi levde 🫣🥰

Flere lamaer dukket opp…..

Torde ikke sitte på benken, for vi var redd lamaene skulle spytte på oss 😲🥺

Bare vakker pynt på en vegg……

Finnes det henge-klatrelupiner??? Det lignet på lupiner i hvert fall 😘

Her oppdaget vi en “kunstner” som dekorerte hus og hage med små “fliser” 🥰

Andre pyntet slik 😘

Eller slik……😘

Nå nærmet vi oss Triesenberg og deler av dette huset er fra 1600-tallet ❤️

Endelig,  kirken i Triesenberg 🥰

Og Triesenberg sentrum 😘

Plutselig dukket denne figuren opp igjen. Jeg må finne ut hva han speider etter 😘

Og så var vi fremme ved hotellet 🩷🩷🩷

Kan ikke klage på utsikten fra rommet 🥰

Nydelig middag. Brokkolisuppe……

og kalv til hovedrett……

Her bodde det også en katt 🐈‍⬛

Jeg rakk å vinne et stort slag yatzy over dattera før sola gikk ned og vi fant roen.

I dag fikk vi testet formen skikkelig. Jeg elsker det. Bli skikkelig sliten, og kjenne på gleden over å mestre det ❤️❤️❤️

I morgen vandrer vi videre i dette flotte landet.

Vaduz, Liechtenstein 🥰

Det har vært en lang dag på reise…..dro hjemmefra kl 04.45. Tok tog fra Skien til Gardermoen (sov mesteparten av tiden).

Så ankom vi flyplassen, fikk fylt opp med vann i flaskene etter innsjekking 💧💧💧

Og vi rakk å starte på et slag yatzy, før vi tok flyet til Zürich……(sov nesten hele flyturen) 🤣

Deretter ble det først tok inn til Zürich sentrum og så nytt tog videre til Sargans 😘

Herlig skulptur i taket på togstasjonen i Zürich.

Toget hadde to etasjer, fin utsikt, og her kommer noen bilder fra togturen…..som tok en times tid 😘

Sveits har et vakkert landskap…….

Så var det buss til Vaduz……

Vi hoppet av bussen i sentrum….gikk litt omveg, men fant hotellet og sjekket inn 😘

Så herlig såpedispenserhilsning på hotellet ❤️

Vi har en miniliten balkong……skummelt høyt, men med nydelig utsikt 🩷

Så var det tid for å utforske Vaduz 😘

Måtte innom og kjøpe litt mat og drikke, og jeg syntes det var gøyalt med disse pizzaene som hang slik. Fristet veldig 😘

Her i Vaduz er det mye å se og studere…..jeg tror kunstnere har stor verdi i dette landet 🩷

Frimerker er også betydningsfulle, som på noen slags små “tepper” på gatene 🥰

Vi vandret noen kilometer i byen og fikk med oss mye av det som vi ville se ❤️

Fin gågate……

Kirkeklokkene ringte hver time ……

Mye vakker arkitektur……

Noen hadde laget seg et solur på husveggen….

Gikk opp, bak kirken 💕

Vi er her på en perfekt årstid…..nydelig blomstring, varmt og flott vær 💛

Denne var i gårdsplassen til et hus, litt usikker på hvorfor 🤔

Og så, plutselig dukket denne firfisla opp 🤎

Trudde sikkert at hvis han stod helt stille, så så vi han sikkert ikke 🤣

Senere dukket det stadig opp firfisler der vi gikk.

Vi gikk forbi/innom en kirkegård……den var så utrolig vakker, så jeg måtte ta noen bilder 🥰

Rette, flotte, blomstrende gravplasser ❤️

Og urnesteder med små hyller……

En liten, fredelig lund 💚

Så vandret vi videre, og over alt var det vakre benker og skulpturer/blomster……

Stort sett fulgte vi disse røde-blå skiltene…..

Mange husvegger hadde vakre malerier og sitater 🥰

Vi vandret i bykjernen og i det grønne rett utenfor sentrum 💚💚💚

Den siste gamle brua som går over til Sveits 🤎 over Rhienen……

Flaggene på bildet her står altså på Sveitsisk side, vi var i Liechtenstein 😘

Vi vandret langs Rhienen et stykke, og her var det satt opp “planetene i solsystemet ” 💜

Så dukket Rheinpark stadion opp ⚽️

Og her var gutta i full trening ⚽️

Det var flere vakre, grønne lunger undervegs 💚

Og en fugl som kanskje ikke trudde at vi så 🤔

Clematisen er også i full blomstring 💜

Slottet i Vaduz, dit skal vi om to dager 😘

Til slutt måtte vi ha oss litt mat 🥰

Trur ikke akkurat det er noe for meg 🤣

Mens vi satt og spiste oppdaget jeg disse to figurene som speider etter noe, som jeg ikke fant ut av 😲

Der oppe er den “skumle ” balkongen vår 😲

God natt, fra oss to på vandring i Liechtenstein ❤️❤️

Plutselig har jeg ferie, nå 🤣

Jeg er så teit, noen ganger…..men jeg er som jeg er. Og i går, på jobb, valgte jeg å være ganske åpen og ærlig og sårbar når vi snakket om trivsel på jobb 😲 lurt, vil de fleste si….jeg vet ikke hvor lurt det var, det kostet utrolig mye, men samtidig så står jeg for det jeg sa 😘

Og med mange gode, varme tilbakemeldinger i dag, så tenker jeg at “jeg overlever nok dette også” ❤️ selvfølgelig dør jeg ikke, men jeg er dessverre ikke så snill med meg selv (i tankene) etter slike ting. Da er det deilig at jeg faktisk går ut i en ukes ferie fra i morgen tidlig 🥰

Hagen min, og hagene rundt, bugner av vakre blomster nå ❤️ jeg bare nyter…..denne oransje Azaleaen ser ut til å trives hos meg 🧡

Irisen også 💙💜 

Naboen nedi gata har disse nusselige miniprestekragene 🤍💚🤍

Og syrinene både dufter og blomstrer for fullt 💜

Jeg skulle gå og hente noen pakker og kjente at duften “satte seg både i nese og øyne” 💜🤣

For i pakka jeg hentet, var Norgesdrakta mi, drakta til fotballgutta som skal spille VM snart 🇧🇻

På veg til fotballkampen som yngste barnebarn spilte i kveld, så knipset jeg bilde av et blomstrende kastanjetre 🤍💚🤍

Og flere nydelige syrinbusker 💜🤍

I morgen tidlig, litt over klokka fem, setter jeg meg på toget sammen med dattera mi, og vi skal på ferie sammen. Ikke verst å få lov til å dele noen dager med ei voksen datter 🥰

Følg med fremover, så får du se hvor ferden går 😘

Nytt bedriftsløp 🏃‍♀️

Tirsdag, og tid for nytt bedriftsløp 🏃‍♀️ jeg må innrømme at jeg har ikke mye energi etter endt arbeidsdag, men da er det bra at bedrifts-idretten arrangerer løp 🏃‍♀️da kommer jeg meg ut og i fysisk aktivitet 🥰

Og med slik natur får jeg hentet ny energi 💕

Å delta på disse løpene er for alle….om du vil gå i eget tempo eller løpe så fort du bare klarer 😘

Jeg er sånn rolig, midtimellom trimmer…..og det er hva jeg får til 💕

Så var dagens aktivitet gjennomført og jeg er fornøyd med meg selv 🥰

Min 17.mai 🇧🇻

Jeg er en som liker tradisjoner, og jeg er alltid på jobb denne dagen……rolig start på dagen…. sender hilsninger og tanker til folk jeg er glad i ❤️🇧🇻❤️ rekker å se litt på TV før jeg drar på jobb.

I dag ble jeg “satt helt ut” når Arif og Gabrielle sang “Hellig” på slottet. Må innrømme at tårene rant litt, det var så utrolig vakkert ❤️🇧🇻❤️ lurer litt på om det er vanlig å bli stadig mer rørt over slike opplevelser, jo eldre man blir 🤣

Så gikk dagen som vanlig…..

gikk i tog sammen med elevene mine (som jeg er veldig stolt av)…..

serverte lapskaus og pavlova til “stor-familie-medlemmer” som dukket opp…..

så på borgertoget sammen…..

koste meg med datter, sønn og barnebarn etter borgertoget….

før jeg ryddet huset, så litt på oppsummering av dagen på NRK og koste meg 🥰

Som dere skjønner, en helt vanlig, tradisjonell og rolig familie-17.mai. Koselig at barnebarnet på 17 år også kom innom (og at han setter pris på denne tradisjonen) 🇧🇻 neste år er siste gang jeg skal jobbe 🥲 spent på hvordan det blir etter det (men det er leeenge til 🤣).

Jeg er priviligert og heldig, takk for en flott dag 🇧🇻🥰🇧🇻

Deilig med fridag før 17.mai 😘

Startet dagen med å henge ut flagg…..hjemme- kamp i ettermiddag 💘

Tok meg en rusletur før frokost 💕 og her ved inngangen til huset mitt har jeg også en slik herlig, rosa plante 💕

Cantharis Rustica heter visst denne krabaten som jeg møtte på min veg i dag 😲

Så etter frokost var det tid for å starte på morgendagens middag……jeg lager alltid lapskaus og pavlova og har åpent hus for de som stikker innom, mellom barnetoget og borgertoget 🩷🩷 jeg er på jobb, går i barnetoget……

Det tar litt tid, men blir veldig godt 🇧🇻❤️🇧🇻

Rakk en tur oppom dattera…..og der møtte jeg en vanlig Jordløper……dvs jeg ordnet bittelitt i hagen hennes og det likte denne krabaten ikke helt 🫣

Så var det tid for kamp…..

ÆSJ, vi tapte 🤬

I morgen er det 17.mai, og jeg trur jeg har kontroll på det meste 🇧🇻❤️🇧🇻 gleder meg 🇧🇻